مسئولین قدر انقلاب ومردم را بدانند و جلوی فساد،تبعیض و اختلاس‌ها را بگیرند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر کسی فکر کند با نزدیک شدن به این قدرت و آن قدرت و امریکایی که امروز وضع اش معلوم است می توانیم جای اینها را پر کنیم اشتباه می کند .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به آمدن رئیس جمهور جدید و شرایط حاکم در امریکا اظهار داشتند : امریکا قدرت زورگویی است که در طول این دوره هایی که ابرقدرتی را بعد از جنگ جهانی دوم داشته است دائم و روز به روز ، هفته به هفته ، ماه به ماه و سال به سال در عالم ، فساد به بار آورده و مرتکب آن همه ظلم و جنایت شده است.
حضرت آیت الله اعرافی ، حرف های درست و غلط رئیس جمهور جدید امریکا در زمان انتخابات و روزهای اخیر را نشان دهنده التهابات جدی در درون فرهنگ امریکا عنوان کردند و افزودند : این التهابات درونی نشان ناامنی های فکری و روانی اجتماعی در اعماق جامعه امریکایی است و شرایط قطعا این چنین باقی نخواهد ماند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه مگر می شود خداوند روزی انتقامش را از امریکایی ها که این همه مظلومان عالم و کشته شده ها و محرومان و فسادی که در عالم انجام دادند نگیرد ، اظهار داشتند : به فضل الهی روزی این قدرت های ظالم مثل شوروی سابق به جزای اعمالشان خواهند رسید.
ایشان خاطرنشان کردند : این رفت و برگشت ها برای ما تفاوتی ندارد و ما و ملت های مسلمان و مستضعفان عالم باید روی پای خودمان بایستیم و بدانیم این سیستم های غلط و معیوبی است که روزی طعم تلخ شکست را خواهند چشید.
مذاکرات قزاقستان نشان داد می شود امریکا را به عقب راند
عضو شورای عالی انقاب فرهنگی با اظهار خرسندی از پیروزی های روزافزون جبهه مقاومت ، مدافعان حرم ، مبارزات ضد تکفیر و جریان های تروریستی هم گفتند : به فضل الهی هم در حلب و سوریه و هم در عراق و موصل قدم های بزرگی در عقب راندن جریان های وابسته و آشکر و نهان پیوسته با امریکا به پیش برداشته شده است .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه یادآور شدند : باید جبهه مقاومت آرام ، صبور، قاطع و شجاع به کار خودش ادامه دهد.
مدیر حوزه های عملیه کشور با اشاره به مذاکرات اخیر قزاقستان پیرامون صلح در سوریه ، به حضور مقتدرانه ایران در این مذاکرات پرداختند و افزودند : حضور ایران ، روسیه و ترکیه و بعضی از گروه های معارض و عدم حضور امریکا در این مذاکرات نشان داد که می شود امریکا را عقب راند و کشورهای منطقه محور حرکت بشوند.
* کشورهای ضد جبهه مقاومت فهمیدند ایران و جبهه مقاومت قوی است
ایشان با بیان اینکه امریکا چند سال پیش با پشت سرهم قطار کردن ترکیه ، عربستان و قطر و نشان دادن چراغ سبز به خاطر منافع خود در حمایت و پشتیبانی از تروریست های خونخوار و مسلح کردن داعش و گروه های تروریستی منطقه را ناامن و جنایت های اسف باری را به بار آوردند ، اظهار داشتند : امروز ترکیه کمی فهمیده است که راه اشتباه رفته اما عربستان و آل سعود همچنان در خطا و گناههای خود غوطه ورند.
آیت الله اعرافی تصریح کردند : کشورهای ضد جبهه مقاومت در برهه های اخیر فهمیدند که ایران و جبهه مقاومت قوی است و مردم عراق و سوریه در قبال این گناهکاران بین المللی ایستاده گی خواهند کرد.
امام جمعه میبد تصریح کردند : در مذاکرات قزاقستان نشان داده شد که حق با جبهه ای است که از اسلام و کیان امت دفاع می کند و امیدواریم از خواب بیدار شوند و اگر هم بیدار نمی شوند طعم تلخ شمشیر بران مقاومت را بچشند.
خشونت آل خلیفه آتشفشان انقلابی را در بحرین روشن می کند
خطیب جمعه میبد ، خشونت آل خلیفه و اعدام سه جوان انقلابی در بحرین را هم به شدت محکوم کردند و افزودند : با همه وجودمان این تعرض به ملت بحرین و شیعیانی که حق رای می خواهند را محکوم می کنیم و آل خلیفه باید بداند خشونت بیشرشان ، آتشفشان های انقلابی را در کشورشان روشن می کنند و در برابر خشم انقلابی جوان های بحرین نمی توانند مقاومت کنند و باید دست از تعرضاتشان به ملت بردارند.
* برنامه ها و جشن های دهه فجر باید درخور انقلاب برگزار شود
آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات رسای خود ، فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفتند و با تاکید بر توسعه برنامه ها و جشن های باشکوه و درخور انقلاب اسلامی در این ایام افزودند : راهپیمایی ۲۲ بهمن باید با نهایت شکوه و عظمت برگزار شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه از هم اکنون باید همه عزیزان بعنوان یک وظیفه الهی برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن برنامه ریزی کنند افزودند : امروز کشور ما جزیره امنی در دنیای پرتلاطم است و صیانت از این امنیت و امتداد انقلاب اسلامی در دنیا به چیزهای زیادی وابسته است که یکی از آنها حضور در این شعائر بزرگ و ۲۲ بهمن است.
خطیب جمعه میبد با تاکید بر حضور قاطع و یکدست ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشتند : وظیفه مهم ما در قبال انقلاب این است که انقلاب را بشناسیم و این حرکت بزرگ ایمانی و الهی که در عصر جدید راه نو را به بشر نشان داد و آن همه درخشش را تولید کرد حفظ کنیم .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امروز جوانان رشید ، غیور، عالم ، آشنا ، هوشمند و انقلابی داریم تصریح کردند : نسل امروز و جدید ما باید عمق این انقلاب را بشناسند و این جریان امتداد پیدا کند.
ایشان خاطرنشان کردند : ما مسئولین و دست اندرکاران هم باید قدر این انقلاب و مردم را بدانیم ، جلوی فساد ، تبعیض و اختلاس ها را بگیریم چرا که این مسئولین اند که باید همبستگی و وحدت داشته باشند و از ارکان این انقلاب صیانت کنند و سخنان امام ، رهبری ، مقاومت و شجاعت در برابر دشمن را از این ملت و انقلاب فرا بگیرند .
* گرامی داشت روز فناوری فضایی
آیت الله اعرافی روز فناوری فضایی را گرامی داشتند و با تقدیر از اقداماتی که دانشمندان جوان ما و فعالان علمی ما برای پیشرفت های علمی و فناوری انجام داده اند گفتند : در دوره تحریم و با هزار مشکل ، دانشمندان جوان ما در چندین فناوری قدم های بزرگ از جمله انرژی هسته ای و فناوری های فضایی برداشتند.
خطیب جمعه میبد خطاب به مسئولین و دانشگاهها و دولت گفتند : نباید ذره ای بویژه در پیشرفت های علمی و فناوری های مهم از جمله فضایی سست شوید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر کسی فکر کند با نزدیک شدن به این قدرت و آن قدرت و امریکایی که امروز وضع اش معلوم است می توانیم جای اینها را پر کنیم اشتباه می کند .
ایشان تصریح کردند : ما باید روی پای خود بایستیم چرا که اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر فکر و سرمایه و خلاقیت درونی و همت بلند برای اینکه در این فناوری ها در جهات مختلف پیش برویم.
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند : اگر کسی در دلش چیز دیگری باشد و به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروهای ملی و انقلابی باور نداشته باشد نمی تواند امروز کشور را اداره کند.
* حادثه تلخ پلاسکو درس های زیادی داشت
امام جمعه میبد در بخشی از بیانات خود حادثه تلخ پلاسکو را تسلیت گفتند و اظهار داشتند : این حادثه درس های مهمی داشت و یک درس مهم آن فداکاری و جانفشانی برای نجات و خدمت به دیگران است که باید فرهنگ اداری و اجتماعی ما بر آن استوار باشد.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه جامعه ای اسلامی و ایمانی است که آدم ها آماده همکاری ، تعاون و جایی که لازم است ایثار و فداکاری باشد ، آتش نشانان و برخی از طبقات را خط مقدم دفاع از مردم عنوان کردند و اظهار داشتند : مهم این است که فرهنگ اداری و اجتماعی ما فرهنگ ایثار و فداکاری باشد.
ایشان ضرورت ایمن سازی ساختمان ها و توجه به قواعد ایمنی ساختمان ها را درس دوم این حادثه غم انگیز خواندند و گفتند : وظیفه مسئولین دستگاههای اداری و شهرداری و مهمتر وظیفه خود مردم است ، ساختمان ها استاندارد باشد و اگر جایی هم سختگیری می کنند باید همراهی کرد.
خطیب جمعه میبد ایمن سازی شهر و ساختمان ها و آمادگی برای کمک و امداد را سومین درس حادثه تلخ پلاسکو برشمردند و افزودند : واقعا باید نهایت تلاش را بکنیم که جامعه وضع مناسبی داشته باشد تا خطرها به حداقل برسد.
* فرهنگ عمومی جامعه باید از قانون شکنی و تعرض به حقوق مردم مصئون باشد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جلسات مسئولین برای ارتقاء فرهنگ رانندگی را هم بسیار حرکت خوب ارزیابی کردند و اظهار داشتند : فرهنگ عمومی جامعه باید از خطا و ا شتباه و قانون شکنی و تعرض به حقوق مردم مصئون بماند.
آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی نباید تخلف از هر نوع آن باشد خاطرنشان کردند : تخلف در رانندگی ، نتیجه اش تصادف ، فوت و خسارت و هزار مشکل دیگر است بنابراین برای برخوراری از جامعه زنده و پویا و بانشاط باید جلوی تخلف و قانون گریزی گرفته شود و این فرهنگ را از خانه و مدرسه ، دانشگاه ، حوزه و جامعه شروع کرد تا همه جا فرهنگ مان رعایت حق الناس شود.