گوش شکسته جوان میبدی بخاطر ورزش کشتی ارزشمند و مایه افتخار است

وی با انتقاد از صرف برخی هزینه‌ها توسط مسؤولان در مراسم‌ها و دعوت گروه‌های نمایشی و خوانندگان و مداحان در سطح شهر بیان کرد: با این همه هزینه‌هایی که در زمینه‌های یاد شده می‌شود، کسی حاضر به کمک به ورزش جوانان نیست

دبیر هیأت کشتی شهرستان میبد گفت: به رغم اهمیت این ورزش و سابقه طولانی آن در کشور، این ورزش در شهرستان میبد ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، وهب مرتضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش باستانی کشتی در میبد ناشناخته مانده و یادی از این ورزش نه در رسانه‌های محلی و نه در محافل ورزشی این شهرستان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ۳۰ سال زحمت و تلاش شبانه‌روزی در مربیگری در سال جاری موفق به اعزام ۱۶ کشتی‌گیر در رده‌های مختلف سنی به مسابقات استانی شدیم، عنوان کرد: از این تعداد ۹ نفر در رده سنی نونهالان، سه نفر بزرگسالان و چهار نفر نوجوانان در این مسابقات شرکت و رتبه‌های خوبی نیز کسب کردند.

مرتضایی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه از رسانه‌های محلی و مسؤولان شهرستان عنوان کرد: یادی از ورزش کشتی در رسانه‌ها نمی‌شود ضمن اینکه مسؤولان شهرستان نیز برای پیشرفت این ورزش اصیل همراهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در این چند سال اخیر به فضل خدا و همت جوانان در تمام رده‌های سنی موفق به کسب مقام شده‌ایم، افزود: اگر به این ورزش و امر مهم در سطح شهرستان میبد توسط مسؤولان اهمیت ویژه داده شود، استعدادهای فراوانی در بین نوجوانان و جوانان و حتی نونهالان وجود دارد.

دبیر هیأت کشتی میبد با بیان اینکه در سطح شهرستان میبد ۲۰ هیأت ورزشی فعالیت می‌کنند، افزود: در میبد در زمینه کشتی با کمبود امکانات و سالن مواجه نیستیم و این امکانات در حد مطلوب و مناسب وجود دارد اما متأسفانه بزرگترین مشکل این هیأت و البته سایر هیأت‌های ورزشی میبد، کمبود منابع مالی است و گاهی ناچاریم برای اعزام تیم و هزینه‌های دیگر همچون بیمه و لباس از هزینه شخصی خود استفاده کنیم که این مایه تأسف است.

مرتضایی عنوان کرد: میبد یک شهر صنعتی و دارای چندین شرکت کاشی است اما هیچ‌یک از این شرکت‌ها حاضر به حمایت نیستند.

وی همچنین با انتقاد از صرف برخی هزینه‌ها توسط مسؤولان در مراسم‌ها و دعوت گروه‌های نمایشی و خوانندگان و مداحان در سطح شهر بیان کرد: با این همه هزینه‌هایی که در زمینه‌های یاد شده می‌شود، کسی حاضر به کمک به ورزش جوانان نیست و مسؤولان شهرستان و شورای شهر میبد و حتی وزارت ورزش و جوانان توجهی به شهرستان‌ها ندارند.

مرتضایی با اشاره به اینکه هنوز در شهرستان میبد فرهنگ ورزش باستانی کشتی نهادینه نشده است، عنوان کرد: از نظر من اگر گوش یک جوان به خاطر کشتی شکست، ارزشمند و مایه افتخار است اما اگر جوانی به دام اعتیاد افتاد، مایه تأسف است.

به گزارش فارس، مرتضایی نخستین مربی و کهنه‌کارترین مربی کشتی میبد است که به تازگی یکی از شاگردان وی به نام یوسف کارگر به اردوی تیم ملی دعوت شد و با کشتی‌گیران قدری از کشورهای قرقیزستان و … رقابت کرد.