متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 38724
تاریخ : 18 دی 1395
ساعت : 0:02
پرینت از صفحه

مسئولین در رسیدگی به پرونده‌های اختلاس و نجومی بهانه‌تراشی نکنند

ایشان تصریح کردند : ما در سرمایه گذاری صنایع باید در حد نیروی بومی و نخبه و جذب نخبه سرمایه گذاری کنیم چرا که سرمایه گذاری هایی که غیربومی ها را در سطوح پایین به سمت استان هدایت می کند مطلوب نیست.

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته خطاب به تازه از راه رسیده های کنگره و کاخ ریاست جمهوری امریکا گفتند : این اقدامات جدیدی که شما طراحی می کنید راه به جایی نمی برد.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه چند رئیس جمهور و مجلس و کنگره شما آمدند و رفتند و نتوانستند مقاومت و انقلاب اسلامی را مهار کنند ، تصریح کردند : پیشنیان شما با همه مزدوران داخلی شان نتوانستند و شما هم نخواهید توانست بنابراین این فکر را از ذهنتان دور کنید .

خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه هرچه فشار را بیشتر کردید ، موجب شد انقلاب اسلامی و ملت ایران امروز در دنیا به یک قدرت بدل شود گفتند : بدانید فشارهای شما موجب ارتقاء جایگاه انقلاب اسلامی و امتداد امواج انقلاب اسلامی می شود.

ایشان خاطرنشان کردند : ممکن است سختی بر ما تحمیل کنید اما این ملت بزرگ با این همه شهید و عظمت و شکوه تسلیم شما نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند : بنابراین عاقلانه بیاندیشید و منطقه و جهان را دچار این همه مشکل نکنید چرا که ملت ایران با تاسی به رهبری عظیم الشان خود و با الهام از خون پاک شهیدان هرگز تسلیم شما قدرت های یاغی و جانی عالم نخواهد شد.

دولت های منطقه با اتکا بر مقاومت بر قدرت های زورگو غالب شدند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تشریح شرایط جبهه مقاومت در سوریه و عراق هم اظهار داشتند : به فضل خدا امروز علیرغم اینکه امریکاییها و اسرائیلی ها و هزاران تروریست پیروانشان در سوریه جمع شده بودند ، در حلب و موصل و نقاط مختلف شاهدیم که دولت های منطقه با اتکا بر مقاومت بر قدرت های زورگوی بین المللی و بر دست نشاندگان مزدور آنها غالب شدند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت امواج انقلاب در منطقه هستیم گفتند : این پیروزی ها با همه مشکلات در حال پیشرفت است.

ایشان افزودند : با حمایت امریکا و اسرائیل و دولت های اروپایی و حکام سعودی و نادانی هایی که در بخشی از جناح های ترکیه است ، این همه خسارت را متوجه کشوری اسلامی کردند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آنها فکر می کردند که با اختلافی که در دنیای اسلام ایجاد کردند جلو رفتند یادآور شدند : اگر جبهه استکبار در سوریه و عراق به اهدافشان دسترسی پیدا کرده بودند ، امروز به سراغ ما آمده بودند و دنبال این بودند که همه کشورهای مستقل منطقه را اسیر خودشان کنند.

خطیب جمعه میبد گفتند : به فضل الهی یک سد طولانی از درون مقاومت و دولت های مستقل منطقه برخاست و در برابر موج تروریستی و حرکت های وحشیانه و طرح های ظالمانه قدرت های استکباری ایستاد و بخش های زیادی از طرح های آنها را نقش برآب کرد.

انقلاب اسلامی و مقاومت آینده درخشانی را برای منطقه رقم خواهد زد

مدیر حوزه های علمیه کشور ، توطئه ها و طرح های دولت های استکبار غرب را سنگین و پیچیده خواندند و افزودند : امروز برای اینکه جبهه مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی را محدود کنند معادلات پیچیده ای در حال رقم خوردن است ، اما جمهوری اسلامی و مقاومت قدرت منطقه و بین المللی است و بر همه توطئه ها و معادلات پیچیده غالب می شود و آینده درخشانی را برای منطقه و ملت های منطقه و انقلاب اسلامی رقم خواهد زد.

دولت و مجلس با چشم باز برنامه توسعه ششم را طراحی کنند

حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور گفتند : از مجلس و مسئولان انتظار داریم ، برنامه ششم توسعه کشور را با چشم باز و با دقت کامل ، به همه مسائلی که نیاز مردم در حوزه فرهنگی ، علمی و تحقیقی ، زندگی و معیشتی و اقتصادی است طراحی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند : برنامه ششم توسعه کشور باید بر اصول اساسی اسلام استوار و بر اسناد مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث آموزش و پرورش و مهندسی فرهنگی توجه کند.

خطیب جمعه میبد افزودند : برنامه ششم توسعه کشور ، باید آسیب های اجتماعی که اینقدر امروز جامعه ما را مورد تهدید قرار داده است توجه و معالجه آنها را در برنامه پیش بینی کند.

شهرهای کوچک باید در طراحی حوزه های انتخابی مورد توجه قرار گیرند

آیت الله اعرافی با تذکر به کمسیون و مجلس در خصوص بی عدالتی در حوزه های انتخابی استان یزد گفتند : حوزه های اتخاباتی استان همچنان از یک بی عدالتی رنج می برد و باید شهرهای کوچکتر استان ، در طراحی حوزه های انتخاباتی مورد توجه قرار بگیرند و حق شهرها به درستی رعایت شود.

مسئولین در رسیدگی به پرونده های اختلاس و نجومی بهانه تراشی نکنند

خطیب جمعه میبد ، مواجه کشور با پرونده هایی چون حقوق های نجومی و اختلاس را بسیار ناروا و ناصحیح خواندند و افزودند : در کنار چنین پرونده های ظالمانه ، کارمند ، کشاورز ، کارگر و طبقات متوسط و عموم جامعه ما با مشکلاتی در زندگی مواجه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید رهبری معظم روی همه پرونده ها اظهار داشتند : انتظاری که مردم دارند این است که قوای سه گانه و مسئولان کشور واقعا از سر عدالت خواهی و بعنوان امانتدار نسبت به اینها حساس باشند .

آیت الله اعرافی تصریح کردند : به جایی اینکه شاهد برخی از گفتگوها باشیم ؛ دولت ، مسئولان و قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند و با رسیدگی به این پرونده ها ، اعتماد مردم را جلب کنند.

ظلم و ستم در دستگاه های ما باید حل شود

ایشان با بیان اینکه این ملت بزرگ ایران همواره و در همه صحنه ها یار و همراه انقلاب بوده است و شایسته است بیش از این به ملت خدمت شود گفتند : مسئولین نباید در رسیدگی به این پرونده ها بهانه تراشی کنند .

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه بدنه کارگر و کارمند و بخش زیادی از مسئولان ما از پرونده های میلیاردی و حقوق های نجومی که مطرح می شود مبرا هستند اظهار داشتند : باید فریاد مردم را شنید و این ظلم و ستمی که در دستگاه ما وجود دارد باید حل شود.

صنعت استان باید متعادل و متوازن رشد کند

ایشان در ادامه بیانات خود به توسعه صنعتی استان و شهرستان میبد پرداختند و با بیان اینکه در حوزه صنعت نباید متوقف شویم افزودند : مناطق محروم در استان که در حوزه صنعت ، کشاورزی و سرمایه گذاری ها مورد توجه کمتر قرار گرفته است نوعی بی عدالتی است و صنعت استان باید متعادل و متوازن رشد کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر توجه کارفرمایان و سرمایه گذاران و دولت به محیط زیست استان گفتند : باید صنایع پاک مورد حمایت قرار بگیرد و صنایعی که وجود دارد با رعایت اصول و شاخص های محیط زیست تنظیم شود .

ایشان تصریح کردند : ما در سرمایه گذاری صنایع باید در حد نیروی بومی و نخبه و جذب نخبه سرمایه گذاری کنیم چرا که سرمایه گذاری هایی که غیربومی ها را در سطوح پایین به سمت استان هدایت می کند مطلوب نیست.

امام جمعه میبد با اشاره به پی گیری پروژه های نیمه تمام هم اظهار داشتند : در سطح منطقه پروژه های متعددی در حال پی گیری است و انتظار داریم که بسیاری از پروژه های نیمه تمام از سوی بانک ها و مسئولین استانی و کشوری حمایت شوند.

آیت الله اعرافی ، فاضلاب شهری میبد را یکی از پروژه های قابل توجه خواندند و گفتند : فاضلاب با مجموعه تحیقیقات امری است که در شهرهای مختلف استان دنبال میشود که حجم بالایی از سرمایه را جذب و موجب اشتغال می شود و عاید آن هم به امر کشاورزی و مسائل دیگر بر می گردد بنابراین برای جذب این سرمایه و ایجاد اشتغال باید مسئولین و مردم همدلی داشته باشند.

رئیس جامعه المصطفی ، فولاد میبد را هم یکی از پروژه های این شهرستان که در سابق پایه ریزی و در میانه راه متوقف شده بود برشمردند و افزودند : در همه این پروژه ها باید به محیط زیست توجه کنیم و با حفظ حقوق کلان و آینده نسل ها ، با سرعت و اهتمام بیشتر سرمایه گذاران و مردم شاهد رشد و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه های صنعت پاک و کشاورزی که تناسب بیشتری با محیط زیست منطقه دارد عمل کنیم .

مناسبت ها:

امام جمعه میبد با گرامی داشت نوزدهم دی ، روز قیام مردم قم و آغاز حرکت عظیم انقلاب اسلامی گفتند : نوزده دی روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است .

آیت الله اعرافی افزودند : پس از شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی ، مردم در دفاع از امام و به یاد فرزند امام قیام کردند و حرکت جدیدی شروع شد که زنجیره وار حوادث به هم پیوست و به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

ایشان نهم دی را هم حلقه مهمی در امتداد تاریخ انقلاب اسلامی دانستند و اظهار داشتند : روزی که ملت برای دفاع از کیان خویش ، ارزشهای الهی و اسلامی و برای حمایت از رهبری و دفاع از ارزشهای متعالی اسلام و مردم سالاری دینی ، در برابر کسانی که نسبت به انتخابات و آراء مردم تمکین نکردند و فتنه ای پدید آمد که موجب خسارت در سطح داخل و ابعاد بین المللی و جسارت به مقدسات اسلامی شد ، قیام کردند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : نهم دی آتشی بود که این فتنه ها را در درون خودش سوزاند و ملت را از سختی ها رهاند.

امام جمعه میبد با تشکر از همه گروهها ، جوانان و کسانی که وفاداری خودشان را به ولایت ، انقلاب و ارزشهای اسلام نشان دادند افزودند : ملت بزرگ ایران در نه دی حضور آگاهانه داشتند و امیدواریم بتوانیم در اعتلای کشور و انقلاب اسلامی قدم های بزرگ و جدی تری برداریم .

مرحوم آیت الله شرعی از پیشاهنگان عزت و عظمت ایران بود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تسلیت درگذشت عالمی بزرگ و شخصیتی مجاهد مرحوم آیت الله شرعی به آثار و برکات عمر شریف اش در خدمت به ملت بزرگ ایران و انقلاب گفتند : مرحوم آیت الله شرعی از عالمان و پیشاهنگان عزت و عظمت ایران بود که بعد از عمری از انواع خدمات مبارزات ، مجاهدت و زندانها و تبعیدها و خدمت های خالصانه ای که به ملت کرد بعد از سالها نقاهت و کسالت به لقاء خدا رفتند.

فاطمه معصومه (س) از منزلت ویژه ای برخوردار است

آیت الله اعرافی ، وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها (به قولی ) در هفته پیش رو را تسلیت گفتند و افزودند : حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز در منظومه امام زادگان از یک منزلت ویژه ای برخوردار است ؛ بانویی که ازدواج نکرد ، همراه امام و حجت عصر خودش بود و به عشق برادر و حجت خدا به ایران سفر کرد و در میانه راه به لقاء خدا رفت.

ایشان خاطرنشان کردند : خداوند مقرر کرده بود تا قبر و ضریح نورانی این بانوی بزرگوار ، پناهگاه مشتاقان علوم اهل بیت شود و در کنار آن قبر نورانی و سایر امامزادگان حوزه ای به عظمت حوزه قم پایه گذاری شود.

امام عسکری جامعه را با مهدویت آشنا کرد

خطیب جمعه میبد ، میلاد امام عسکری را هم تبریک گفتند و با اشاره به رسالت مهم این امام همام در مقوله مهدویت اظهار داشتند : پیشوای بزرگی که در آخرین منزل های عصر حضور ، جامعه را برای دوره طولانی غیب آماده کرد .

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند : امام عسگری سلام الله علیه در اوج سختی ها و گرفتاری ها وظیفه داشت تا جامعه را با مقوله مهدویت و عصر غیبت و وظیفه انتظار آشنا کند.