متن اصلی
گروه : یادداشت ها
شناسه : 38538
تاریخ : 07 دی 1395
ساعت : 12:02
پرینت از صفحه

خسارت وکیل‌الدوله‌ها

محمد ایمانی

آقای ظریف گفته است اشتباه کردم که به قول کری اعتماد کردم؛ مطبوعات نیز همین را منتشر کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه نگران شده و اعتراف به اشتباهی را که “نوار صوتی” آن موجود است، تکذیب کرده است! معلوم نیست این آقا ، سخنگوی وزارت خارجه ماست یا خدای ناکرده، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که می گوید انتشاراین سخنان موضع ما را در مذاکرات تضعیف می کند.

چند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم به ریاست آقای بروجردی احساس مسئولیت کرده اند به دیدار ظریف بروند و از او دلجویی کنند. که چه؟! یعنی اینها کاسه داغ تر از آشند و بیشتر از خود ظریف می فهمند؟ یا گفتن اینکه آمریکا بدعهد و فریبکار است، سخن محرمانه مربوط به پستو می باشد؟

امثال بروجردی نگران ظریفند یا ظلم بزرگی که با تصویب برجام در کمتر از ۲۰ دقیقه _ آن هم برخلاف هشدار های مستند کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام _ مرتکب شدند و با عدم مطالبه ضمانت های کافی، راه بدعهدی دشمن را باز گذاشتند؟

نمایندگان دیگری با همین مشی، مشغول دلجویی از معاون پارلمانی رئیس دولت و انتشار بیانیه حمایت از وی هستند؛ در حالی که او همین چند ماه پیش گفت “نباید از جهت مجلس برای رئیس جمهور و وزرا دغدغه ایجاد شود. سؤالات بی‌جای نمایندگان نباید موجب سلب آرامش آنان شود. فقط صدای دولت و رئیس جمهور باید در مجلس شنیده شود”.

براستی خسارت وکیل الدوله ها چقدر است؟