متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 38478
تاریخ : 30 آذر 1395
ساعت : 23:00
پرینت از صفحه

سخنرانی دکتر امامی میبدی در مرکز همایشهای کاوور رم +عکس و متن

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل امامی میبدی در همایش میلاد حضرت رسول(ص) و حضرت مسیح(ع) در مرکز همایشهای کاوور رم به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل امامی میبدی در همایش میلاد حضرت رسول(ص) و حضرت مسیح(ع) در مرکز همایشهای کاوور رم به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش “میبدما”، این روحانی میبدی که رهبری مذهبی مرکز اسلامی امام مهدی(عج) رم ایتالیا را برعهده دارد در این نشست که با حضور اندیشمندان شیعه، سنی و مسیحی برگزار شد درباره حضرت مسیح(ع) و رسالتهای آن حضرت به بیان مطالبی پرداخت.

photo_2016-12-21_13-06-33

مشروح سخنان دکتر امامی میبدی به این شرح است:

در وضعیت ظلم طاقت فرسای برخی از سران دنیایی و روحانی یهودی، علمای راستین به مدد فطرت پاک مردم ستمدیده، آنان را به قدرت آفریدگار عالم متوجه کردند و در پی «منجی» آسمانی از وضعیت ظلم و ستم رفتند؛ ظلمی که آشکارا در زندگی روزمره مردم جریان داشت

ظلم در بازار، ظلم در اداره ها، ظلم در مالیات ها، ظلم در قوانین جنگ، ظلم در حقوق مدنی، ظلم برای لشکر کشی و کشتار دیگران، ظلم در حقوق اساسی و … .

شاید تعداد انگشت شماری بودند که به ظلم در معنویات و ارتباط با خداوند توجه داشتند. اساساً اگر کسی خواهان ارتباط با خداوند باشد، کسی نمی تواند مانع ارتباط قلبی وی با خداوند بشود؛ و مانع ارتباط، هر چه قوی تر بشود، بیشتر بر ضد خود عمل می کند و انسان معتقد و معنوی، بیشتر متوجه خداوند می شود.

پس آن ظلمی که مردم، بیشتر از آن رنج می کشیدند، همین ظلم در روابط ناعادلانه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بود. ظلم در مدیریت بر زندگی و نیازهای زندگی این همین جهان.

در این حال و به سبب این ستمها، مردم به کمک علمای راستین، اما اندک، متوجه خداوند و قدرت نجات دهندگی وی شدند و در جستجوی «نجات دهنده» برآمدند، مسیح یعنی نجات دهنده! نجات دهنده از چه چیزی؟ ظلم! چه ظلمی؟ ظلم در روابط جاری اقتصادی و اجتماعی و سیاسی. این ظلم از سوی چه کسانی بود؟ از سوی کسانی که به اسم دین به جنگ دین رفته بودند و همدست دنیاپرستان زورگو بودند.

photo_2016-12-21_13-06-27

در این حال، چه چیزی می تواند مردم را از رنج نجات دهد؟ از رنج دنیا و رنج آخرت؟ چه چیزی می تواند روابط عادلانه حاکم کند؟
کدام قانون عادلانه است؟ آیا منجی می تواند با قوانین ظالمانه ربوی، مردم را از رنج برهاند؟ یا آیا یک ستمگر منفعت پرست می تواند مجری قوانین خوب و تعالیم نجات بخش باشد؟
کاملاً بدیهی و صد در صد روشن است که رفع ظلم و ستم به دو چیز نیاز است:
۱٫ قوانین اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عادلانه؛
۲٫ فردی که دارای چهار صفت مهم باشد: آ. عالم باشد تا این قوانین و تعالیم را به درستی بشناسد؛ ب. شجاع باشد که بتواند در برابر تهدیدها نهراسد و از اجرای قوانین درست دست نکشد؛ ج. عادل باشد تا این قوانین را به نفع شخصی یا خانوادگی یا حزبی و قبیله ای به کار نگیرد؛ د. مدیر باشد تا بتواند همه این عناصر را به موقع و به اندازه لازم به کار ببرد.

روشن است که مردم تحت ظلم را چیزی جز این دو مؤلفه (قانون درست و مجری صالح) نمی تواند از ظلم نجات بدهد و مردم هم دقیقاً می دانستند به دنبال چه چیزی هستند؛ رفع ظلم و تحقق عدالت. این امر در گرو ظهور یک منجی به نام «مسیح» بود؛ مسیح هم تعالیم و قوانین حق و عادلانه را می شناخت و هم مجری عالم، شجاع، عادل و مدیر بود.

اساساً برخی از سران آلوده یهود که در پی ترور حضرت عیسی علیه السلام بر آمدند، همان هایی بودند که تولد ایشان از مادری باکره را نیز (پناه بر خدا) زنازادگی قلمداد کرند و حضرت مریم را زناکار دانستند! همان هایی که ظلم اقتصادی و اجتماعی شان مردم را به بردگی و اسارت کشانده بود.

علت اقدامات تروریستی آنان چه بود؟ احساس خطر نسبت به «منافع نامشروع دنیایی خود» به سبب حضور حضرت مسیح به عنوان منجی بنی اسرائیل. یعنی چنین نبود که مسیح، خطری برای منافع نامشروع آنان ایجاد نکند و آنان این لکه ننگ اقدام به ترور یک پیامبر اولوا العزم را بر دامن خود بنشانند.

مسیح متولد نشد که همه جمع شوند، کیک تولد بخورند و شمع تولد فوت کنند و جشن تولد بگیرند! مسیح متولد نشد که همیشه مثل یک کودکی سنگی، مجسمه اش را در آغوش حضرت مریم در میدان های شهر و کلیساها بگذارند. مسیح متولد شد که قوانین زندگی و مدیریت بر جهان را درست کند و به همین سبب، دنیاپرستان در پی ترور وی برآمدند.