اعتراض امام‌جمعه‌موقت میبد به‌اقدامات ضدفرهنگی مدیریت آموزش‌وپرورش شهر

وی با انتقاد از آموزش و پرورش میبد در اکران فیلمهای سخیف، فیلم ۵۰ کیلو آلبالو را مثال زد و گفت: در مورد اکران این فیلم به آموزش و پرورش میبد تذکر داده شد که مجوز ارشاد برای پخش چنین فیلمهایی کافی نیست.

امام جمعه موقت میبد از متولیان آموزش و پرورش میبد بخاطر اقدامات ضدفرهنگی مدیریت آموزش و پرورش میبد از این نهاد اعتراض کرد.

به گزارش میبد خبر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی در جمع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج در انتقاد به اکران برخی فیلمهای ضد ارزشی توسط آموزش و پرورش میبد بیان داشت: متاسفانه معمول فیلمهایی را که ارشاد به آنها مجوز داده مشکل دارد و بنده بارها در دولتهای مختلف این مساله را تذکر داده ام.

وی افزود: دیدن بسیاری از فیلمهایی که متاسفانه مجوز ارشاد هم دارند شرعا اشکال دارد و این تبدیل به یک مشکل فرهنگی شده است.

وی با انتقاد از آموزش و پرورش میبد در اکران فیلمهای سخیف، فیلم ۵۰ کیلو آلبالو را مثال زد و گفت: در مورد اکران این فیلم به آموزش و پرورش میبد تذکر داده شد که مجوز ارشاد برای پخش چنین فیلمهایی کافی نیست.

امام جمعه موقت میبد اظهار داشت: پیشنهاد من برای حل این معضل آن است که مسئولان فرهنگی که واقعا دلشان برای دین و ارزشها می سوزد قبل از پخش عمومی فیلم برای مردم و دانش آموزان خودشان این فیلمها را ببینند و از خودشان بپرسند اگر خانواده و عزیزانشان بخواهند چنین فیلمهایی را ببیند به مصلحتشان هست یا نه.

وی در ادامه با درخواست از نیروهای انقلابی جهت ترمیم و بهبود فضای فرهنگی شهر خاطرنشان ساخت: چرا باید مراسمی که بعنوان یک کار ارزشی مثل یادواره شهدا یا اکران یک فیلم ارزشی مورد بی مهری قرار گیرد و در عوض به یک فیلم مساله دار پرداخته شود و با تبلیغات و فضای مجازی برای چنین فیلمهایی تعداد زیادی تماشاگر فراهم شود؟!

رییس دفتر امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به حضور دانش آموزان یکی از مدارس استعداد درخشان میبد در کلاس آموزش موسیقی تحت عنوان کلاس هنر، خاطرنشان ساخت: من نمی دانم چقدر به چنین کارهایی نیاز است و چقدر به درد بچه های استعداد درخشان می خورد اما فقط این را می دانم که که حضرت آقا نظرشان این است که یاد دادن موسیقی به جوانها با روح انقلاب سازگار نیست.

وی افزود: جوانهای جبهه و جنگ از مجالس لهو ولعب بیرون نیامده بودند بلکه آنها تربیت شده مجالس روضه امام حسین(ع)،زیارت عاشورا،دعای کمیل و هیئت بودند که دارای چنین حالات معنوی در جبهه ها بودند.

وی گفت: آیا جوانهایی که امید آینده مملکت هستند و باید انقلابی بار بیایند با نشستن در کلاس موسیقی می تواند انقلابی باشند؟ آیا این برنامه ها جزء برنامه های دانش آموزان است یا از بالا دستور آمده یا برنامه هایی من درآوردی می باشد؟