آناتومیست سرشناس میبدی درگذشت

دکتر “محمدعلی امامی میبدی” آناتومیست و استادیار کالبد‌شناسی انسانی روز گذشته در سن ۷۰ سالگی به دیار باقی شتافت. به گزارش ایسنا – منطقه یزد، دکتر “محمدعلی امامی بشنیغانی” فرزند عباس در بهار سال ۱۳۲۵ خورشیدی در روستای بشنیغان میبد به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در خانواده‌ای کشاورز و زیلوباف در این […]

دکتر “محمدعلی امامی میبدی” آناتومیست و استادیار کالبد‌شناسی انسانی روز گذشته در سن ۷۰ سالگی به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، دکتر “محمدعلی امامی بشنیغانی” فرزند عباس در بهار سال ۱۳۲۵ خورشیدی در روستای بشنیغان میبد به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در خانواده‌ای کشاورز و زیلوباف در این شهرستان سپری کرد.

وی دوران دبستان و سال‌های اول دبیرستان را در تنها دبستان و دبیرستان منطقه گذرانید و در ۱۳۴۵ هجری شمسی از دبیرستان نقش جهان پایتخت، دیپلم طبیعی را گرفت و همان سال در رشته‌ی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه جندی شاپور اهواز پذیرفته شد و در ۱۳۵۰ هجری شمسی به دریافت درجه‌ی کارشناسی نایل شد.

سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲ را با درجه ستوان دومی، در لباس سربازی و در شهرهای تهران، تبریز و مشهد سپری کرد و در ۱۳۵۲ به عنوان دبیر(کارشناس) آزمایشگاه در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول بکار شد.

وی در ۱۳۵۲ در آزمون کارشناسی ارشد کالبد شناسی دانشگاه مشهد شرکت کرد و پذیرفته شد و دوره‌ی مذکور را طی ۲٫۵ سال با درجه ممتازی به پایان رساند و در ۱۳۵۵ آزمون ورود به خدمت علمی دانشکده‌ی پزشکی مشهد را با موفقیت گذراند و به عنوان اولین مربی غیر پزشکی به جمع اعضای هیئت علمی آن دانشکده پیوست.

او در ۱۳۶۵ برای گذراندن دوره‌ی دکترای علوم تشریحی به دانشگاه علوم پزشکی تهران رفت و در ۱۳۶۸ رساله‌ی دکترای خود را با نام “آخرین نقطه حیات” در خصوص عظیم ترین خلقت خداوند، یعنی دستگاه هدایتی قلب انسان با درجه‌ی ممتاز به پایان برد و تا این اواخر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تدریس اشتغال داشت.

وی از دانشجویان نخستین دوره‌ی کارشناسی علوم آزمایشگاهی اولین دوره‌ی کارشناسی ارشد کالبد شناسی و نخستین دانشجوی دکتری علوم تشریحی در کشور بود.