کاش استعداد مدیران میبدی حداقل در همان میبد نادیده گرفته نمی‌شد!

نکته تاسف‌بارتر اینکه مدیران ارشد دولت مدعی تدبیر و امید در استان یزد، به همین امر هم بسنده نکرده و حتی برخی پستهای مدیریتی شهرستان میبد را هم از میبدی‌ها گرفته و به عناصر غیربومی سپرده اند.

شهرستان میبد با حدود ۹۵ هزار جمعیت، پس از مرکز استان پرجمعیتترین شهرستان استان یزد محسوب می‌شود. از طرفی رتبه برتر میبد در سرمایه‌های انسانی صرفا محدود به معیارهای کمّی نیست و به لحاظ کیفی نیز مردم این شهرستان همواره نشان داده‌اند که به لحاظ کیفی نیز دارای استعداد و ضریب نخبگی بالایی هستند که عینی‌ترین نشانه آن صدرنشینی بلامنازع این شهرستان در آمار قبولیهای کنکور سراسری در کل کشور می‌باشد.

اما علیرغم این مولفه‌های بسیار مهم و موثر، در توزیع پستهای مدیریتی در سطح استان و شهرستان، شاهد آن هستیم که در دولت فعلی اجحاف فاحشی در حق مردم، نخبگان و مدیران شهرستان میبد شده و در حال حاضر تعداد بسیار اندکی از مدیران استان، اهل میبد هستند و در عوض شهرستانهایی با جمعیّتی کمتر از نصف شهرستان میبد، تعداد بیشتری از کرسی‌های مدیریّتی استان را در اختیار دارند.

نکته تاسف‌بارتر اینکه مدیران ارشد دولت مدعی تدبیر و امید در استان یزد، به همین امر هم بسنده نکرده و حتی برخی پستهای مدیریتی شهرستان میبد را هم از میبدی‌ها گرفته و به عناصر غیربومی سپرده اند.

هیچگاه این خاطره تلخ از ذهن مردمان شهرستان میبد محو نخواهد شد که مدیران ارشد استانداری یزد، بخشدار بومی میبد را برکنار کردند و در عوض این سمت مهم را که با امورات محرومترین اقشار شهرستان سروکار دارد، به یک عنصر غیربومی و جنجالی که نامش در بیانیه‌های فتنه‌انگیزانه -پیش و پس از فتنه ۸۸- به چشم می‌خورد سپردند. فردی که به غیر از این موارد، هیچ سابقه روشن مدیریّتی در کارنامه خود نداشت و در عین بی‌تجربگی بر صندلی بخشداری مرکزی میبد تکیه زد و حالا پس از سپری شدن ماهها از شروع به فعالیّت این فرد، همگان متوجه شده‌اند که میبد از این ناحیه، متحمل چه خسارت بزرگی شد.

اما متاسفانه شنیده‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر آنکه ظاهرا این روند زیان‌بار متوقف نشده و برخی منابع از جایگزینی یک غیربومی دیگر این بار به جای معاون فرماندار میبد، خبر می‌دهند. مدتهاست که زمزمه جابجایی سید محسن فلّاح -که در همین دولت به عنوان معاون فرماندار میبد انتخاب شده- و بازگشت وی به اداره بهزیستی میبد مطرح است اما این‌بار زمزمه‌هایی مبنی بر جانشین شدن یک عنصر سیاسی و غیربومی دیگر به جای وی حکایت دارد.

اگر این خبر صحّت داشته باشد و چنین فردی به عنوان معاون فرماندار میبد منصوب شود، قطعا دهن‌کجی آشکار به استعدادها و ظرفیتهای انسانی کم‌نظیر شهرستان میبد محسوب می‌شود و مسئولین ارشد این شهر نباید در این خصوص، سکوت پیشه کنند.