دیدار وزیر امور خارجه و هیئت همراه با آیت‌الله اعرافی +تصاویر

همچنین در این دیدار، آقای دکتر ظریف، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی، فعالیت های علمی، فرهنگی و تربیتی المصطفی در عرصه بین المللی را شایسته تقدیر دانست و از آمادگی وزارت امور خارجه برای هرگونه همکاری در پیشبرد اهداف ارزشمند المصطفی خبر داد.

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در رأس هیئتی، با حضور در سازمان مرکزی جامعه المصطفی، با آیت الله اعرافی رئیس المصطفی، دیدار و گفت وگو کرد.

 به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، در این دیدار که بعد از ظهر امروز برگزار شد، آیت الله اعرافی ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از موفقیت های دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات اخیر هسته ای، به معرفی جامعه المصطفی و تبیین آخرین تحولات و دستاوردهای آن پرداخت.

رئیس المصطفی با اشاره به اهمیت جامعه المصطفی در نظام جمهوری اسلامی ایران و جایگاه آن در میان مسلمانان و شیعیان جهان، ابراز داشت: جامعه المصطفی از لحاظ علمی و اعتقادی در جوامع علمی شناخته شده است و از آن در میان مسلمانان و شیعیان جهان به عنوان الگو و مرجع علمی یاد می شود.

همچنین در این دیدار، آقای دکتر ظریف، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی، فعالیت های علمی، فرهنگی و تربیتی المصطفی در عرصه بین المللی را شایسته تقدیر دانست و از آمادگی وزارت امور خارجه  برای هرگونه همکاری در پیشبرد اهداف ارزشمند المصطفی خبر داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور، تعریف قدرت در جهان امروز را مستلزم بازنگری دانست و ابراز داشت: در تعریف جدید، قدرت را باید به میزان نفوذ در قلب ها و اندیشه ها تعبیر نمود و آن را در دو حیطه نفوذ و آسیب پذیری بررسی کرد.

وی افزود: در این تعریف، قدرت نفوذ مبتنی بر قدرت نرم افزاری است و از این جهت، جمهوری اسلامی ایران جزء قدرتمندترین کشورهاست هرچند دشمنان ما در تلاش هستند برای مقابله با قدرت نفوذ و نیز تخریب وجهه اسلام و ایران، الگویی غیرسازنده از آن را به جهان معرفی نمایند.

وزیرامور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به جایگاه مهم حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی در قدرت نرم افزاری جمهوری اسلامی ایران، جامعهالمصطفی را یکی از ارکان  اقتدار ایران و تشیع در جهان برشمرد.

در ادامه این دیدار، آقای دکتر ظریف ضمن ارائه گزارشی از روند مذاکرات هسته ای، راه های ارتقای روابط جامعه المصطفی و وزارت امور خارجه کشور را مورد بررسی قرار داد و بر ادامه برگزاری این جلسات به منظور ارتقای سطح همکاری ها تاکید کرد.