متن اصلی
گروه : یادداشت ها
شناسه : 38275
تاریخ : 09 آذر 1395
ساعت : 12:02
پرینت از صفحه

انتخاب بخشدار میبد به شیوه کدام دولتمرد بود؟!

وحید کریم بیکی

یکی از سایت های استان که با رویکرد متفاوت از تارنمای کشوری آن در استان یزد قلمفرسایی می کند، در مطلبی با عنوان “فعالان میراث فرهنگی استان یزد نگران یک تصمیم احتمالی/ آیا مدیریت بزرگترین بافت تاریخی دنیا به شیوه احمدی نژاد انتخاب خواهد شد؟ ” به ابراز نگرانی در رابطه با خبر انتصاب احتمالی افرادی -که به نظر می رسد زن باشند- به مدیرکلی میراث فرهنگی استان پرداخته و چنین نوشته است که بعد از انتصاب معاون جدید رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، خبرهایی مبنی بر انتصاب برخی چهره ها به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان یزد حکایت دارد و انتشار این اخبار تایید نشده باعث ایجاد موجی از التهاب و نگرانی در بین فعالان گردشگری استان یزد شده است به نحویکه همه را نگران آینده این سازمان مهم در استان یزد کرده است.

قصد قضاوت در این خصوص که آیا افراد مورد اشاره، توانایی انجام مسئولیتی که گفته شده قرار است به آنها واگذار شود، دارند یا خیر نداریم. هرچند سایت مذکور این قضاوت را بر خود جایز دانسته و چنین وانمود کرده است که با نگاهی به رزومه و کارنامه دو چهره که برخی رسانه ها از آنها نام برده اند به سادگی می توان دریافت این دوچهره از بعد رزومه کاری و تخصص قرار نیست بتوانند سازمان مهم و تاثیرگذار میراث فرهنگی استان یزد را به سرمنزل مقصود برسانند و در واقع می توان برگ زرین تلاش های دولت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با این انتخاب ها به فنا داد.

و اما سوالی که در این جا قابل طرح می باشد این است که اگر انتخاب این افراد برای گماردن در این سمت، صرفاً انتخاب به شیوه احمدی نژاد است، گماشتن برخی افراد در سمت هایی چون بخشدار در شهرستان هایی نظیر میبد، آن هم بنا به توصیه های صورت گرفته و در با نظر گرفتن ملاحظات جناحی، انتخاب به شیوه کدام دولتمرد است. یا اینکه واگذاری امور به افرادی که توانایی انجام وظیفه در آن سمت را ندارند و همچنان به خاطر مصلحت اندیشی، کنار گذاشته نمی شوند در کدام کتاب مدیریت نوشته شده است.

موضوعی که حالا گفته می شود، خود مسئولان هم به آن رسیده اند و گویا از مواضع پیشین خود پشیمان شده اند، اما همچنان دست دست می کنند.
در پایان ما نیز چون همکاران عزیز رسانه ای مان از دولتمردان می خواهیم در این خصوص تدبیری بیاندیشند تا نگرانی های موجود، مرتفع گردد. چرا که ماندن افراد ناکارآمد در مسئولیت هم خسارت است و هم خیانت.