خیّران از کمبودهای جامعه قرآنی اطلاعی ندارند

وی ادامه داد: به نظر بنده نقش رسانه ملی و دیگر رسانه ها در این زمینه بسیار اثرگذار است و تاکنون در این رابطه و معرفی کمبودهای بخش قرآن جهت مشارکت خیران و همچنین وقف های جدید ضعیف بوده است.

رییس روابط‌عمومی دانشکده علوم قرآنی میبد گفت: مهمترین چالشی که در خصوص وقف‌های جدید قرآنی وجود دارد عدم شناخت مردم بویژه خیران از کمبودهای جامعه قرآنی است.

336125_920
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، احمد توکلی، رییس روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی میبد در میزگرد تخصصی «توسعه وقف‌های قرآنی، راهبردها و راهکارها» در ایکنا یزد اظهار کرد:مهمترین چالشی که در خصوص وقف های جدید و به خصوص وقف قرآنی با آن مواجه است عدم شناخت مردم به ویژه خیران از کمبودهای جامعه قرآنی است و اگر این شناخت حاصل شود قطعا خیران نیز همراه خواهند شد و همچنین وقف های جدید به سمتی حرکت می کند که نیاز جامعه قرآنی است.
وی ادامه داد: به نظر بنده نقش رسانه ملی و دیگر رسانه ها در این زمینه بسیار اثرگذار است و تاکنون در این رابطه و معرفی کمبودهای بخش قرآن جهت مشارکت خیران و همچنین وقف های جدید ضعیف بوده است.
خیران از کمبودهای جوامع قرآنی اطلاعی ندارند
توکلی افزود: البته نقش علما و بزرگان و همچنین اساتید و معلمان نیز در این زمینه زیاد است چراکه می توانند به جامعه سمت و سو داده تا در این امر خیر و مشارکت در وقف های قرآنی که باقیات الصالحاتی دو چندان است، شرکت کنند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم قرآنی میبد به عنوان یکی از پروژه های موفق وقف قرآنی است که با مشارکت خیران از سال ۸۵ تا ۸۹ بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است و تماما توسط خیران و به عنوان وقف قرآنی پرداخت شده است.
بازگو کردن نیازهای جامعه قرآنی توسط وعاظ در مجالس روضه خوانی
رییس روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی میبد گفت: بین وقف و شهید و شهادت شباهت های زیادی وجود دارد چون خیران هم اجری همچون شهدا خواهند داشت چرا که شهید با وقف جان خود در راه اسلام از خودگذشتگی داشته و یک واقف هر چیزی که داشته وقف جامعه اسلامی کرده است و لذا وقف جان و همچنین وقف مال در راه خدا دارای ثواب زیادی است و هر چه که عنداالله باشد قطعا ماندنی است.
وی ادامه داد: وقف قرآنی سبب تطهیر روح می شود و در قرآن کریم آمده است: انفاق در راه خدا باعث تطهیر می شود لذا در حال حاضر که متاسفانه قرآن در مهجوریت است بهترین راهبرد و رسیدن به تطهیر روح این است که وقفی قرآنی انجام شود.
توکلی افزود: فعالیت در مجالس سیدالشهدا و بازگو کردن نیارهای جامعه قرآنی توسط وعاظ نقش مهمی در زمینه وقف های قرآنی دارد و سمت و سو پیدا می کند خصوصا اگر در مجالس روضه ها عنوان شود، بسیار اثرگذار خواهد بود.
دانشکده علوم قرآنی میبد، وقفی قرآنی، سرآمد دانشکده‌های کشور
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی دانشکده علوم قرآنی از سال ۷۳ در شهرستان میبد گفنت: این دانشکده از سال ۷۳ تاسیس شد و ۲۳ دانشکده علوم قرآنی در سطح کشور وجود دارد که این دانشکده در بین مقام های اول تا سوم دانشکده های علوم قرآنی سطح کشور قرار دارد و در زمینه های پژوهشی و علمی سرآمد است.
توکلی افزود: در حال حاضر در این دانشکده ۴۰۰ دانشجو در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند و ۹۴۵ دانشجو نیز در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد قرآنی فارغ التحصیل شده اند و در حال پیگیری کسب و ایجاد مقطع دکتری نیز هستیم.