مشارکت ۴۷٫۶ درصدی یزدی‌ها در سرشماری اینترنتی

حمیدرضا نصیری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: تا روز شنبه آخرین مهلت ثبت اطلاعات خانوارها به صورت اینترنتی، میزان مشارکت مردم یزد در این مرحله از سرشماری به ۳۳ درصد رسیده بود که در مهلت تعیین شده و با مشارکت خوب مردم استان، این میزان با حدود ۱۴ درصد افزایش به […]

حمیدرضا نصیری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: تا روز شنبه آخرین مهلت ثبت اطلاعات خانوارها به صورت اینترنتی، میزان مشارکت مردم یزد در این مرحله از سرشماری به ۳۳ درصد رسیده بود که در مهلت تعیین شده و با مشارکت خوب مردم استان، این میزان با حدود ۱۴ درصد افزایش به ۴۷٫۶ درصد رسید.

وی اضافه کرد: برخی شهرستان‌ها نظیر مهریز، بافق و اردکان که میزان مشارکت آنها پایین‌تر بود، توانستند با جهشی خوب به مشارکت بالای ۵۰ درصد برسند.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: پنج شهرستان استان یزد نیز مشارکت بالای ۷۰ درصدی داشته‌اند و همراهی مردم در ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی قابل تقدیر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد یادآور شد: شهرستان‌های بهاباد ۸۸٫۶۴ درصد، تفت ۷۷٫۵۹ درصد، ابرکوه ۷۶٫۶۸ درصد، خاتم ۷۴٫۰۴ درصد و مهریز ۷۰٫۶۲ درصد مشارکت در سرشماری اینترنتی داشتند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های اشکذر، بافق، اردکان و میبد نیز مشارکت بالای ۴۰ درصدی داشته‌اند و تنها شهرستان یزد به عنوان مرکز استان که نیمی از جمعیت استان نیز در آن مستقر بوده مشارکت ۳۸٫۱ درصدی داشته است.

نصیری‌زاده میزان مشارکت شهرستان اشکذر را ۶۵٫۹ درصد، بافق ۵۴٫۶۱ درصد، اردکان ۵۲٫۸۸ درصد و میبد را ۴۳٫۴۲ درصد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در استان یزد ۱۶۱ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵۳ نفر در مرحله نخست سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ شرکت کردند که این آمار ۴۷٫۶ درصد کل جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهد.

نصیری‌‍‍‌زاده ادامه داد: میزان انتظار از مردم یزد در مشارکت سرشماری اینترنتی با توجه به زیرساخت‌های استان ۴۰ درصد بود که اکنون از برنامه پیش‌‌بینی شده جلوتر هستیم.
وی یادآور شد: از چهارشنبه نیز ماموران سرشماری به منازل مردم مراجعه می‌کنند و افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند تنها با ارائه کد ۱۲ رقمی به ماموران در مرحله دوم شرکت می‌کنند و افرادی که در مرحله نخست شرکت نکرده‌اند نیز در مقابل منازل خود به سؤالات آمارگیران پاسخ خواهند داد.