شرکت ظریف در مذاکرات لوزان/ کمال دهقانی: مذاکرات لوزان بدون دمشق نتیجه‌ای جز تقویت داعش ندارد

رهبر انقلاب تأکید کرده بودند: ما معتقدیم معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و راجع به یک نظام حکومتی و رئیس آن حکومت تصمیم بگیرند؛ این بدعتی خطرناک است

یک روز پس از آنکه حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در کانال تلگرامی‌اش اعلام کرد، ایران، مصر و عراق در نشست بین المللی درباره سوریه شرکت می کنند، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این‌باره موضع گرفت.

به گزارش “میبدما”، طبق اعلام معاون وزیر خارجه نشست بین المللی سوریه امروز در لوزان سوئیس با مشارکت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، عراق، مصر و قطر برگزار می شود و آن طور که گزارش شده، کشور سوریه در این مذاکرات حضور ندارد!

در این باره دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که مذاکرات لوزان بدون دمشق نتیجه ای جز تقویت داعش ندارد،گفت: فکر غربی فرانسه یا بریتانیا و ارزیابی های غلط آمریکا نتیجه ای فاجعه آمیزتر از تروریست های تکفیری داعش در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هرگونه مذاکره و جلسه در رابطه با سوریه باید با توجه به قوانین بین المللی در رابطه با احترام به تمامیت ارضی سوریه و کسب نظر مردم این کشور صورت پذیرد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب، آبان ماه سال گذشته در دیدار با وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور درباره‌ی سوریه تأکید کردند: حرف ما در این زمینه، مستحکم‌ترین حرف‌ها است؛ ما معتقدیم معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و راجع به یک نظام حکومتی و رئیس آن حکومت تصمیم بگیرند؛ این بدعتی خطرناک است که هیچ حکومتی در جهان اجرای آن را درباره‌ی خود نمی‌پذیرد.