شورای فرهنگی عمومی شهرستان میبد تشکیل شد

در این نشست پیرامون برگزاری کنگره شهدا در ۱۲ اسفند، حل مسائل پیش روی راه اندازی موزه شهداء و تعیین تکلیف پارکینگ های مساجد بحث و تبادل نظر شد.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در این جلسه که آیت ا… اعرافی امام جمعه و حجت‌الاسلام محمد رضا ابراهیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولین و نهادهای فرهنگی شهرستان میبد حضور داشتند، در این نشست پیرامون برگزاری کنگره شهدا در ۱۲ اسفند، حل مسائل پیش روی راه اندازی موزه شهداء و تعیین تکلیف پارکینگ های مساجد بحث و تبادل نظر شد.
امام جمعه میبد با گرامی داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و تسلیت ایام عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) به تداوم حرکت احداث پارکینگ های مساجد تاکید کرد. آیت الله اعرافی گفت: این طرح باید با همکاری هیئت امنای مساجد و شهرداری با جدیت پیگیری و تحقق یابد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از همه هیئت ها، مداحان، سخنرانان و دسته های عزاداری، همه مردم، نیروهای امنیتی و انتظامی و مسئولینی که برای اعتلا و ارتقاء فرهنگ عزاداری تلاش می‌کنند تشکر کرد.

رئیس حوزه های علمیه کشور گفت: مراسم عزاداری باید موجب ارتقاء شور معنوی انقلابی و ایمانی در جامعه شود و هم به معرفت ما نسبت به عاشورا بیافزاد و این مرهون سخنرانان، مداحان و برنامه ریزان ماست که با نگاه فرهنگی جامعه به عزاداری نگاه کنند.

وی با بیان اینکه عزاداری می تواند فرصتی برای کاهش آسیب های اجتماعی باشد افزود: باید در ایام محرم به فقرا و مستمندان توجه و ارزشهای دینی در عزاداری ها تبین شود.