مشارکت مردم یزد در سرشماری اینترنتی به ۱۳٫۵ درصد رسید/ نیاز به مشارکت بیشتر مردم در دو شهرستان یزد و میبد

مشارکت مردم استان یزد در سرشماری اینترنتی تا عصر امروز چهارشنبه به ۱۳٫۵ درصد رسیده است.

قائم مقام اجرای سرشمای استان یزد گفت: مشارکت مردم استان یزد در سرشماری اینترنتی تا عصر امروز چهارشنبه به ۱۳٫۵ درصد رسیده است.

محمدحمید فخرالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: استان یزد با ثبت‌نام بالغ بر ۴۵ هزار خانوار و جمعیتی معادل ۱۵۱ هزار نفر در رده سوم بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر حضور مردم در سرشماری اینترنتی نفوس‌ و مسکن سال جاری ادامه داد: ۱۰ روز تا پایان مرحله اول سرشماری که بصورت اینترنتی در حال برگزاری است باقی‌مانده است.

قائم مقام اجرای سرشماری استان با بیان اینکه مشارکت بیشتر در این دوره موجب ارتقای رتبه استان خواهد شد اضافه کرد: در صورتی که شهروندان مشارکت بیشتری در این مرحله داشته باشند می‌توان فاصله ایجاد شده تا استان‌های اول و دوم را کاهش داد و به رتبه بالاتر نیز رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: به علت حجم جمعیتی شهرستان‌های یزد و میبد، نیازمند مشارکت بیشتر مردم در این دو شهرستان هستیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به میزان مشارکت شهرستان‌های استان و استقبال شهروندان از مرحله نخست سرشماری گفت: شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، تفت، مهریز و اردکان در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند.

وی بیان داشت: شهرستان‌های خاتم، اشکذر، بافق، میبد و یزد نیز با مشارکت کمتری در مقایسه با سایر شهرستان‌ها مواجه بوده و در‌ رده های بعدی میزان مشارکت هستند.

فخرالدین بیشترین میزان مشارکت را در شهرستان‌ها استان میزان ۳۴٫۳ درصد و کمترین آن را ۹٫۸ درصد اعلام کرد.