کشف ۸۵% سرقتها در میبد/ کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و افزایش ۹درصدی تصادفات فوتی/ از ۶۲۱۱۲ تماس با پلیس ۱۱۰ تعداد ۵۲۵۰ مورد از آنها منجر به عملیات شده

فرمانده نیروی انتظامی میبد تعداد پرونده های تشکیل شده یکسال گذشته در پلیس میبد را ۷۲۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت ۶۲۱۱۲ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که ۵۲۵۰ مورد از آنها منجر به عملیات شده است.

شب گذشته نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی ناجای میبد برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، سرهنگ سید طاهر موسوی در این نشست که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد به ارائه گزارش عملکرد یکساله پلیس میبد پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در ابتدا ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از کاهش ۲۱درصدی آمار سرقتها در میبد خبر داد و افزود: ۸۵% سرقتها منجر به کشف شده و در این فرآیند ۱۸۵ سارق دستگیر شدند که اکثرا غیربومی هستند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۶درصدی آمار دستگیری سارقان مشاهده میشود.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۹۲ کیلو و ۱۴۸گرم موادمخدر صنعتی و سنتی توسط پلیس میبد کشف شده افزود: در این رابطه ۱۱۵ خرده فروش و مصرف کننده و ۱۱ قاچاقچی دستگیر شدند و ۱۳ وسیله نقلیه نیز توقیف شده است.

وی کشفیات نیروی انتظامی میبد در حوزه قاچاق را قابل توجه دانست و گفت: این کشفیات بیشتر سیگار، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، سوخت، مواد خوراکی، البسه و… بوده که در این خصوص ۵۲ نفر به محاکم قضایی معرفی شده اند.

photo_2016-10-04_10-31-25

وی تعداد پرونده های اقتصادی ایجاد شده در پلیس آگاهی میبد را ۱۸۸ مورد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در این باره ۶۰ جاعل و کلاهبردار دستگیر شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی میبد از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و افزایش ۹ درصدی تصادفات فوتی خبر داد و افزود: ما در یکسال گذشته ۱۲ تصادف فوتی درون شهری داشته ام که به دلیل سرعت بالا و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده و از شهروندان میخواهیم توصیه های پلیس در این باره را جدی بگیرند.

وی گفت: در یکسال گذشته ۲۵۷۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲۵۵ دستگاه خودرو توقیف شده که با گواهینامه دار شدن صاحبان آنها و یا شرکت آنان در برخی کلاسهای آموزشی برخی از این موتورسیکلتها آزاد شده است.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه شبکه مانیتورینگ پلیس مدام در حال کنترل ترددهاست، افزود: ما تعداد ۱۵ دوربین در سطح شهرستان داریم که ۱۰ تا را نصب کرده ایم.

وی درباره مبالغ جریمه ها گفت: طبق قانونی که سال گذشته ابلاغ شد ۶۰ درصد مبلغ جریمه ها به شهرداری و اداره راه و شهرسازی تخصیص می یابد و ۲۰ درصد به صندوق دیات کشور و ۲۰ درصد باقیمانده به راهور ناجا جهت انجام اقدامات لازم در راستای گسترش فرهنگ ترافیکی.

فرمانده نیروی انتظامی میبد تعداد پرونده های تشکیل شده یکسال گذشته در پلیس میبد را ۷۲۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت ۶۲۱۱۲ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که ۵۲۵۰ مورد از آنها منجر به عملیات شده است.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در پوشش فعالیتهای پلیس تجلیل به عمل آمد و در ادامه خبرنگاران از سالن تیراندازی پلیس میبد که به زودی افتتاح خواهد شد بازدید به عمل آوردند.