ابرکوه، بالاترین آمار مشارکت در سرشماری را دارد

قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان یزد با اشاره به رتبه هشتم استان یزد در هفتمین روز سرشماری گفت: تا ساعت ۱۷ روز جمعه نهم مهر اطلاعات آماری ۳٫۵۳ درصد جمعیت استان در سامانه سرشماری ثبت شده است. محمدحمید فخرالدین امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: وضعیت استان […]

قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان یزد با اشاره به رتبه هشتم استان یزد در هفتمین روز سرشماری گفت: تا ساعت ۱۷ روز جمعه نهم مهر اطلاعات آماری ۳٫۵۳ درصد جمعیت استان در سامانه سرشماری ثبت شده است.

محمدحمید فخرالدین امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: وضعیت استان یزد نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته ولی تا رتبه شایسته استان در زمینه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن فاصله وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا ساعت ۱۷ امروز جمعه، ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانوار در استان یزد به صورت اینترنتی اطلاعات خود را در سامانه سرشماری تکمیل کرده‌اند.

قائم‌مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ استان یزد، جمعیت معادل این خانوارها را ۴۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: به این ترتیب و با توجه به جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه، استان یزد رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

فخرالدین با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان زمان سرشماری اینترنتی در حدود ۴۰ درصد از مردم استان یزد اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت می‌کنند، گفت: تاکنون معادل ۳٫۵۳ درصد از جمعیت استان یزد به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن یزد ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان یزد بیشترین مشارکت در بین شهرستان‌های استان را مربوط به شهرستان یزد با ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار دانست و گفت: پس از شهرستان یزد، شهرستان‌های ابرکوه با یک هزار و ۴۱۲ خانوار و شهرستان میبد با ۸۶۹ خانوار در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

قائم‌مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان یزد بیان کرد: شهرستان اردکان با ۶۳۹ خانوار، بافق با ۵۶۶ خانوار، مهریز با ۴۳۰ خانوار، خاتم با ۴۲۸ خانوار، تفت با ۳۹۳ خانوار، اشکذر با ۳۸۷ خانوار و بهاباد با ۲۹۹ خانوار رده‌های بعدی مشارکت اینترنتی مردم در سرشماری را دارند.

وی با بیان اینکه به لحاظ تعداد خانوار، شهرستان یزد رده اول و بهاباد رده آخر را دارند، گفت: اما به لحاظ درصد ثبت‌نام اینترنتی جمعیت شهرستان آمار متفاوت است و ابرکوه، بهاباد و بافق رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

فخرالدین درصد مشارکت مردم ابرکوه را ۹٫۵ درصد دانست و تصریح کرد: شهرستان‌های اشکذر، خاتم، یزد، مهریز، میبد، تفت و اردکان هم به لحاظ درصد مشارکت به نسبت جمعیت در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

قائم‌مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان یزد تصریح کرد: به لحاظ درصد مشارکت، شهرستان اردکان با ۲٫۵۸ درصد در آخرین رتبه قرار گرفته است.