آغاز برداشت کاهو از مزارع میبد

مدیر جهاد کشاورزی میبد از آغاز برداشت کاهو در مزارع این شهرستان خبر داد. مدیر جهاد کشاورزی میبد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: کاهو که از سبزیجات برگی محسوب می‌شود سرشار از انواع ویتامین‌های آ، ب، ث و حاوی آهن، ‌پتاسیم، ‌مس و مقادیر زیادی منیزیم، ‌سدیم و روی است و برای تقویت […]

مدیر جهاد کشاورزی میبد از آغاز برداشت کاهو در مزارع این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی میبد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: کاهو که از سبزیجات برگی محسوب می‌شود سرشار از انواع ویتامین‌های آ، ب، ث و حاوی آهن، ‌پتاسیم، ‌مس و مقادیر زیادی منیزیم، ‌سدیم و روی است و برای تقویت معده و تصویه خون بسیارمفید به حساب می‌آید.

صدر الدین صدری افزود: نازکی و طراوت برگ‌های کاهو از ویژگی‌های منحصر به فرد کاهوی بومی‌میبد است که موجب شده این محصول بیشتر در داخل استان به مصرف برسد.

وی خاطرنشان کرد:  شرایط آب و هوایی که در شهرستان میبد حاکم است باعث شده کشاورزان میبدی در سال بیش از ۳ مرحله به کاشت  این محصول پرخاصیت اقدام کنند.

مدیرجهاد کشاورزی میبد گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۱۲ هکتار سطح زیر کشت کاهو در شهرستان میبد ۶۰۰ تن کاهو برداشت شود.

صدری این میزان برداشت را نسبت به سالهای قبل مناسب دانست و گفت: با توجه ویژه جهاد کشاورزی به تولید این محصول در میبد و اهتمام کشاورزان به رعایت بیشتر اصول کشت، تولید کاهو در شهرستان میبد روند رو به رشدی داشته باشد.

کاهوی بومی‌میبد که بیشتر کشاورزان با تجربه سالیانه خود به کشت آن اشتیاق دارند، در این آب و هوای پاییزی، سفره خیلی از مردم شهرستان میبد و استان یزد را رنگین کرده و تقریبا هیچ میبدی نیست که سر سفره‌اش کاهو و شیره سرکه نباشد.