انتقاد نماینده اصلاح‌طلب به سفر تابش و ۳نماینده دیگر به ریو با هزینه بیت‌المال

سفر بهارستانی‌ها‌ به برزیل در شرایطی صورت گرفته است که تعدادی از مربیان تیم‌ها‌ی ایرانی از حضور در بازی‌ها‌ی المپیک بازماندند یا اعزام آنها پس از فشارهای فراوان رسانه‌ها‌ با تاخیر و اما و اگرهای بسیاری صورت گرفت

برزیل؛ همان کشوری که با وجود برخورداری از اختلافات فرهنگی بسیار با کشور مان، همواره مورد توجه و علاقه واقع شده است، این روزها به میزبانی جمعی از بهارستانی‌‌ها‌ می‌پردازد. در حالی که سه روز از رژه کاروان تیم ملی ایران در مراسم افتتاحیه مسابقات پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ می‌گذرد و بازی‌ها‌ی آن در دست انجام است، خبری عجیب اما موثق در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که تیم ملی ایران را گروهی از نمایندگان مردم در مجلس دهم همراهی می‌کنند. این خبر قابل تامل را هم محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش اعلام کرد و هدف از سفر نمایندگان را نیز ارج گذاری به شایستگی، توانمندی و نبوغ و افتخار آفرینی ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان و همینطور آشنایی نمایندگان با نحوه حمایت سایر کشورها از تیم‌ها‌ی ورزشی‌شان خواند. تابش همچنین مسافران برزیل را هم غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر به نمایندگی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس و عضو هیات‌رییسه فدراسیون جانبازان و معلولان نامید.

سفر بهارستانی‌ها‌ به برزیل در شرایطی صورت گرفته است که تعدادی از مربیان تیم‌ها‌ی ایرانی از حضور در بازی‌ها‌ی المپیک بازماندند یا اعزام آنها پس از فشارهای فراوان رسانه‌ها‌ با تاخیر و اما و اگرهای بسیاری صورت گرفت؛ همچون سیما لیموچی مربی تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان که در ابتدا با اعزامش به مسابقات المپیک مخالفت شد اما در نهایت با پادرمیانی دفتر ریاست جمهوری توانست بازیکن تیمش را پس از چند روز تاخیر همراهی کند. اما در سویی دیگر ۵ تن از نمایندگان مجلس به راحتی و با بهره‌گیری از بودجه عمومی کشور، تهران را به مقصد ریو ترک کرده‌اند!

پاستور محل تامین هزینه سفر بهارستانی‌ها‌!
به هر روی این پرسش در اذهان شکل می‌گیرد که ۵ تن از اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و بودجه و برنامه مجلس دهم به چه منظور به برزیل سفر کرده‌اند و محل تامین بودجه این سفر، از حقوق نمایندگی شان بوده یا آنکه پاستور و بهارستان مقر پرداخت هزینه‌های سیر و سیاحت نمایندگان مردم بوده است. در این باره محمود صادقی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در این باره به خبرنگار « آفتاب یزد» گفت: «طبق پیگیری‌های من، کمیته ملی المپیک سهمیه‌ای به نمایندگان مجلس اختصاص داده که در فراکسیون ورزش مجلس، فراکسیون زنان و خانواده و همینطور کمیسیون برنامه و بودجه قرعه کشی صورت گرفته است که ۵ نفر انتخاب شده اند. از همین روی بودجه این سفر را کمیته ملی المپیک تامین کرده است یعنی از منبع دولتی هزینه این سفر تامین می شود.»

ناسازگاری با محدویت‌ها‌ی مالی دولت
وی در پاسخ به این سوال که چرا کمیته المپیک قادر به پرداخت هزینه‌ها‌ی ۵ نفر از نمایندگان مردم است اما به دلیل کمبود بودجه ابتدا از اعزام مربی تیم پینگ‌پنگ بانوان خودداری می‌کند و در نهایت هم چند روز پس از آغاز بازی‌ها، وی را به المپیک ریو می‌فرستد، اظهار داشت: «به نظر من اعزام این تعداد نماینده که عملا سفرشان جنبه تشریفاتی و تفریحی دارد ، چندان با محدودیت‌های مالی که دولت با آن روبه رو است، سازگار و موجه نیست.درست است که این نمایندگان متعلق به لیست امید هستند و از نظر سیاسی با یکدیگر همسو هستیم اما بنا نیست که هر اتفاقی که می‌افتد را توجیه کنیم. به نظر من اعزام ۵ نفر به برزیل تحمیل به بودجه ملی بوده است بخصوص زمانی که یک مربی به خاطر مسائل مالی از همراهی تیمش بازبماند بعد یک مقام سیاسی به راحتی به مسافرت خارجی برود، این اصلا قابل قبول نیست.»