آمریکا با تکثیر ویروس جهش یافته القاعده و طالبان، داعش را ایجاد کرد

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت و ائتلاف متحدین دمشق به شکلی منسجم ضربات کشنده ای به گروه های تروریستی تاکنون وارد کرده است تا جایی که به زودی شاهد آزادی حلب در سوریه و موصل در عراق خواهیم بود.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل علت وجودی گروه های تروریستی گفت: ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم برای تامین منافع واشنگتن توطئه های مختلفی همانند کودتا و استفاده از مزدور را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب در جریان جنگ داخلی افغانستان الگوی جدیدی با عنوان «تروریست های خوب» القاعده و طالبان را برای شکست ارتش روسیه ایجاد کردند ظرف چند سال مهره های واشنگتن به «تروریست های بد» تبدیل شدند.
کمال دهقانی

وی با پیش کشیدن واقعه یازدهم سپتامبر۲۰۰۱ ، گفت: آمریکا علی رغم اطلاعات موثقی که در مورد عملیات عناصرسعودی القاعده داشت ، اجازه ویرانی برج های دوقلو را داد تا ایالات متحده به افغانستان و عراق لشگر کشی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا پس از آن که در طول یک دهه نتوانست منافع مورد نظر کاخ سفید را تامین کند با تکثیر ویروس جهش یافته القاعده و طالبان ، داعش را ایجاد کرد.

وی در تحلیل روانشناختی طالبان ، القاعده ، داعش ، فتح الشام (جبهه النصره) و بوکوحرام گفت: گروه های تروریستی تکفیری اگرچه به لحاظ ایدئولوژیکی در ریاض و زیر نظر سازمان های جاسوسی سیا، موساد ، ام.آی.سیکس ، آی.اس.آی و سازمان اطلاعات سعودی ایجاد شدند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه گفت: گروه های تروریستی در هر پروژه ای به شکل موازی فعالیت می کنند اما با گذشت زمان به دلیل تضاد منافع سازمان های جاسوسی بایکدیگر درگیر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: تروریست های تکفیری داعش در جنگ سوریه با حمایت مستقیم عربستان تسلیح و تجهیز شدند اما در ادامه گروه های تروریستی دیگر نظیر جبهه النصره نیز وارد عمل شد. نکته جالب اینجاست که القاعده نیز خواهان سهم در سوریه است.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: القاعده با داعش و فتح الشام(یا همان جبهه النصره)  وارد منازعه شده است تا مثلث درگیری میان گروه های تروریستی تشکیل شود.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت و ائتلاف متحدین دمشق به شکلی  منسجم ضربات کشنده ای به گروه های تروریستی تاکنون وارد کرده است تا جایی که به زودی شاهد آزادی حلب در سوریه و موصل در عراق خواهیم بود.

گفتنی است که ظواهری در سخنانی که گروهک تروریستی القاعده روز یکشنبه آن را منتشر کرده است، گفت:« داعش همه کسانی را که با آنان می جنگند، کافر و زنان آنان را فاحشه می داند، ولو این که بخواهند شریعت اسلامی را اجرا کنند و گویا آنها پیامبرانی هستند که هرکه با آنها درگیر شود، حکم کفرش را صادر می کنند. سرکرده گروه تروریستی القاعده از داعش خواست تا برای اثبات تکفیر القاعده، دلیل از قرآن ارائه دهد.»

ظواهری در ادامه تاکید کرد: «ما امروز از ابراهیم بدری (سرکرده داعش) می خواهیم که دلیل های متقن را در اثبات تکفیر ما به گوید، همچنین خواستار آن هستیم که اسامی، تاریخ و خصوصیت کسانی را که با وی بیعت کرده اند ارائه دهد.»

سرکرده القاعده نسبت به بیعت با ابوبکر البغدادی و پیوستن به گروهک وی هشدار داد و گفت: به همه کسانی که با ابراهیم البدری بیعت کنند و یا به گروه وی بپیوندد هشدار می دهم، چرا که هر کسی که با وی بیعت کند، با او در فرار از اجرای احکام شریعت اسلامی، تکفیر و تفرقه مسلمانان و همه جنایت های وی شریک خواهد بود.

ایمن الظواهری پس از کشته شدن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ سرکردگی القاعده را عهده دار شد.