امیدواریم مسئولین فکری به حال مشکلات کارگران بکنند/ مسئولین و همه، احیای نمادهای انقلاب و شهدا و شهدای گمنام را در دستور کار خود قرار دهند و رعایت کنند +تصاویر

در مسائل فرهنگی باید خط قرمزها را رعایت کنیم. هر چه سلامت ارزشها و معیارهای ارزشی جامعه را مخدوش می کند مورد قبول نیست و باید مسئولین و همه برای رعایت حقوق مردم آنها را رعایت کنند و توجه کنند و احیای نمادهای انقلاب و شهدا و شهدای گمنام را در دستور کار خود قرار دهند و رعایت کنند.

امام جمعه میبد در خطبه اول با تبیین موضوع انصاف و عدل به بیان روایاتی در این مورد پرداخت. ایشان در ادامه این موضوع گفت: در هر ارتباطی که در جامعه دارید، مبنا را بر این بگذارید که جانب انصاف را رعایت کنید. عدل و انصاف قوام یک جامعه سالم و پویا هستند و روایات زیادی در این مورد وجود دارد.
ایشان افزود: اگر کسی  در وسط دعواها و بحث ها گفت اشتباه کردم و حق را به طرف مقابل داد، آثار و برکات بسیاری دارد، این اوج شخصیت متفاوت انسان در داشتن عدل و انصاف است و در این زمینه روایات بسیاری به آن توصیه کرده است …

IMG_0983 copy

به گزارش “میبدما” رئیس حوزه های علمیه سرار کشور در خطبه دوم با اشاره به ماه مبارک و عظیم ذالحجه و روزهای مبارک این ماه، توصیه کردند از این روزهای عزیز کمال استفاده صورت گیرد و با رعایت دستورات خدا، همه ما و جوانان از فرصت های بزرگ آن استفاده کنیم.
پرونده آشکار منافقین
ایشان با بزرگداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اشاره کرد: این دو بزرگوار قربانی تروریزم از سوی مستکبران عالم بودند. نوچه های غربی‌ها و منافقین طرح ترور را بر علیه این بزرگواران و همین طور قربانیان دیگری که در حدود ۱۷ هزار نفر بوده اند،‌ به اجرا در آوردند …
آیت الله اعرافی در ادامه به پرونده آشکار و شناخته شده منافقین و سوگلی‌های غربی پرداخت و از آزادی آنها در کشورهای اروپایی و تردد آنها با هواپیماهای اختصاصی و زندگی آزادانه تعداد زیادی از آنها در کشورهایی مانند آلبانی و همین طور طرفداری و پشتیبانی بی حد و حصر غربی ها از ایشان سخنانی بیان کرد.

IMG_0985 copy

لزوم تبیین امنیت داخلی بر خلاف بحران در منطقه برای مردم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه و با اشاره به آرامش و امنیتی که در میان دنیایی از آشوب و ویرانی در ایران حاکم است افزود: رهبری در ملاقات با هیئت دولت تاکید کردند که باید این آرامش و امنیت را برای مردم تبیین کنید، که هم قدردان این آرامش باشند و هم تلاش کنیم که این آرامش و امنیت را با روحیه انقلابی و حضور در میدان حفظ کنیم.
امام جمعه شهر قم در مورد عربستان و جنایات این کشور متجاوز در یمن و نقش این کشور در فاجعه سوریه و عراق افزود: به فضل الهی اینها شکست خواهند خورد و طعم شکست را خواهند چشید.

IMG_0992 copy

هفته دولت و محورهایی که باید روی آنها کار بیشتر صورت بگیرد
ایشان در ادامه و با اشاره به هفته دولت افزود: در اینجا از همه تلاش هایی که دولت در سطح کشور و سطح استان و شهرستان انجام می دهد، تشکر می کنم. هر چند پاره ای از انتقادها نیز وجود دارد، اما تلاش های ایشان قابل تقدیر است و باید برایشان آرزوی توفیق کرد.
ایشان در ادامه با پرداخت به محورهای مورد توجه افزود: در سطح کلان کشور خدمات زیادی ارائه شده است که قابل تقدیر است اما انتظاری که می رود این است که محورهای مهم در فرمایشات رهبری در دیدار دولتمردان نیز پیگیری شود و این انتظار مردم است که سخنان رهبری که نگهبان انقلابند، مانند توجه به برنامه ششم، تاکید بر اقتصاد مقاومتی و درون زا و دانش بنیان، محور رشد و شتاب علمی، محور فرهنگ، و محور سیاست خارجی کشور مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله اعرافی در سطح منطقه نیز با تشکر از کسانی که در پیشبرد کارها تلاش کردند، خواستار یک بازنگری در کارها در هفته دولت شدند تا با کیفیت بهتری انجام شود. ایشان افزود: در چند موضوع باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد: یکی مسئله آب است که حتی تاکیدات رهبری را در سفر به استان در پی داشت. اگر در چند سال آینده پروژه های جدید وارد میدان نشود بحران آب خیلی جدی می شود و به مشکلات زیادی برخورد می کنیم.
مسئله بعدی مسئله کشاورزی استان است که قدمهایی برداشته شد که به خاطر علمی نبودن کارها در این حوزه موجب هدر رفتن آب زیادی می شود. طرح های فاضلات و انتقابل آب استان و اصلاح نظام آبیاری کشاورزی و دامداری باید در دستور کار قرا گیرند.

IMG_0991 copy

صنایع و سختی های حوزه کارگری
ایشان با اشاره به  محور صنایع و معادن که دچار رکود و مشکلاتی شده است، افزود: کارگران سختی هایی می کشند که در این روزها در باره آن صحبت هایی شد. امیدواریم مسئولین فکری به حال این مشکلات کنند و در صدد رفع آنها برآیند و طرح های نیمه تمام کامل شود. ادارات برق و آب نیز که باید حق را از صنایع بگیرند توجه کنند ملاحظاتی را رعایت کنند تا صنایع دچار مخاطره نشوند.
طرح های نیمه تمام در حوزه های دیگری چون آموزش و پرورش، بهداشت، دانشگاه ها و .. و همین طور بخش های روستایی و دیگر بخش ها، در محور جوانان و مسکن و ازدواجشان، در مورد محیط زیست و همین طور مسئله آثار و ابنیه تاریخی نیز توصیه هایی بود که آیت الله اعرافی به آنها اشاره کردند.

IMG_0994 copy

فرهنگ و اهمیت احیای نمادهای انقلاب مانند شهدای گمنام
ایشان با اشاره به مسئله مهم فرهنگ نیز افزود: در مسائل فرهنگی باید خط قرمزها را رعایت کنیم. هر چه سلامت ارزشها و معیارهای ارزشی جامعه را مخدوش می کند مورد قبول نیست و باید مسئولین و همه برای رعایت حقوق مردم آنها را رعایت کنند و توجه کنند و احیای نمادهای انقلاب و شهدا و شهدای گمنام را در دستور کار خود قرار دهند و رعایت کنند.
در ادامه ایشان با تشکر از جوانا ن و نوجوانانی که در کنکور رتبه های کشوری آورند آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.

IMG_0981 copy IMG_0975 IMG_0996 copy