درسهایی که همه ما باید از عملکرد شورای شهر چهارم میبد بگیریم

علیرغم تلاش عده ای برای تزیین عملکرد برخی مدیران با کارنامه جنجالی و مبهم، اما شورای چهارم، یکی از نقاطی است که بیشتر جریانات حاضر در میبد بر ضعف آن توافق دارند.

ظرف چند روز آینده انتخابات سال آخر هیات رئیسه شورای شهر میبد برگزار خواهد شد.

به گزارش “میبدما”، علیرغم تلاش عده ای برای تزیین عملکرد برخی مدیران با کارنامه جنجالی و مبهم، اما شورای چهارم، یکی از نقاطی است که بیشتر جریانات حاضر در میبد بر ضعف آن توافق دارند.

حال یک سال بیشتر از عمر این شورا باقی نمانده و کارنامه عملکرد سه ساله آن اصلا درخشان نیست به‌گونه‌ای که رییس محترم این شورا هنوز حاضر نشده حتی یک نشست خبری هم با خبرنگاران برای پاسخگویی به ابهامات ترتیب دهد و البته خیلی بعید است که در این سال آخر هم اتفاق خاصی بیفتد؛ به همین خاطر حتی در صورت تغییر رییس این شورا اصلا نباید تعجب کرد که در و پاشنه به همان روند سابق بچرخد؛ چرا که روند استیضاح و تغییر شهردار و انتخاب مجدد سرپرست و شهردار جدید، تاحدی پروسه‌ای طولانی است و شهردار منتخب احتمالی، زمان کافی برای ایجاد تغییر و تحول و جبران کاستیها نخواهد داشت.

ضمنا این احتمال وجود دارد که در سال آخر شورا، جریان حاکم به دنبال آن باشد تا با واگذار کردن مسئولیتها به جریان منتقد، علاوه بر رهایی از انتقادات متعدد، بخشی از تقصیرات را به گردن هیات رییسه سال آخر بیاندازد.

در هر حال سال آینده انتخابات پنجمین دوره شورای شهر برای انتخاب ۷ عضو این شورا در میبد برگزار می‌شود و چه خوب است که دلسوزان و افراد تاثیرگذار در میبد با پیش‌رو قرار دادن تجربه شورای شهر چهارم، فرهنگ انتخاب صحیح را در مردم نهادینه نمایند و عواقب محله‌گرایی صرف و توجه به تبلیغات انبوه و پرهزینه در رای دادن را گوشزد نمایند.