عده‌ای با مغالطه خواستند فیش‌های حقوق نامتعارف را کمرنگ کنند/ گزارش تصویری “میبدما” از نماز جمعه ۲۹ مرداد

وی گفت : در قضیه فیشهای حقوقی نامتعارف، کسانی باگردن کلفتی و در روز روشن به اسم نظام و به طور علنی مدعی شدند که حق مان را گرفتیم و به همین خاطر رهبری فرمودند جریان فیش های حقوقی، حمله به ارزشها بود

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر اجرای عدالت در جامعه به قصه فیش های حقوقی آنچنانی پرداخت و گفت : ملت از دولت عدالت را متوقع است و از تبعیض ها و ستم هایی که بعضی ها انجام دهند ناراحت است.

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه عده ای در فضاهای مجازی با مغالطه خواستند فیش های حقوق نامتعارف را کمرنگ کنند افزود : آنها در شبکه های اجتماعی پخش کردند که کل این فیش های حقوقی ، ۳ هزار میلیارد تومانی گذشته نیست .

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : داستان ۳ هزار میلیارد تومان گذشته این بود که عده ای سارق ، خائن و جنایت کار به جان اقتصاد کشور افتاده بودند که خودشان هم می فهمیدند دزد اند و تعدادی از آنها متواری شدند و یا قانون آنها را به مجازات اعدام یا حبس ابد محکوم کرد و کل اموال مصادره و به بیت المال برگشت .

وی گفت : اما در قضیه فیش های حقوقی نامتعارف ، کسانی باگردن کلفتی و در روز روشن به اسم نظام و به طور علنی مدعی شدند که حق مان را گرفتیم و به همین خاطر مقام معظم رهبری فرمودند : جریان فیش های حقوقی ، حمله به ارزشها بود .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه رقم این فیش های حقوقی نسبت به آن ۳ هزار میلیارد تومان رقمی نیست افزود : اما اینکه عده ای اینقدر گستاخانه طلب کار مردم شوند و به بیت المال دستبرد بزنند و در جلوی چشم بسیاری از ناظرات اموال بیت المال را به یغما ببرند و بدتر از همه بعضی از مسئولان دولتی بگویند کسی که این فیش های حقوقی را افشا کرده است تحت تقعیب قرار بگیرد ؛ بسیار بد است .

رجایی و باهنر مایه افتخار ملت ایران و اسلام اند

امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت : این چهره های بزرگ مایه افتخار ملت ایران و اسلام اند .

حجت الاسلام غفوری با قدردانی از زحمات و تلاش های همه دولت مردان وکسانی که خالصانه با دلسوزی و بدون چشم داشت اضافی برای ملت زحمت می کشند گفت : این مردم خوب ، انقلابی و متدین در دوران انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن در دوره تحریم ها ثابت کردند که ملتی بزرگ انقلابی و مقاوم ، مومن ، متعهد ، فداکار با بصیرت و ولایی هستند.

دولت و صاحبان جایگاههای دولتی مدیون ملت اند

وی افزود : ملتی که پای پرچم ولایی امیرالمومنین و فرزندان طاهرینش و پرچم ولایت فقیه در عصر غیبت کبری ، با عزت ، قدرت و سربلندی ایستاده اند و در حمایت از اسلام قران و اهل بیت و در استقامت و فداکاری چیزی کم نگذاشتند.

خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه دولت و پست های دولتی و جایگاههای قانونی نتیجه فداکاری ملت ، رزمندگان ، انقلابیون و حزب اللهی ها و فداکاری و تلاش شهدا ، جانبازان و آزادگان است ، گفت : ایجاد همه این فرصت ها و جایگاهها برای خدمت به ملت است .

وی تصریح کرد : بنابراین اگر کسی در این جایگاهها قرار گرفت ، از بالاترین جایگاه که رئیس جمهور تا پایین ترین حد آن که کسانی مغشول خدمت اند ؛ سرتا پا مدیون ملت هستند.

خواسته های ملت از دولت

امام جمعه موقت میبد گفت : خواسته ملت در عرصه فرهنگی از دولت این است که دولت تمام تلاش خود را در عرصه فرهنگی بر تقویت فرهنگ دینی در جامعه متمرکز کند.

حجت الاسلام غفوری خاطرنشان کرد : در عرصه اقتصادی هم توقع ملت مقاوم این است که دولت مبادا یک وقت عزت این ملت را برای به دست آوردن منافع و سرمایه هایی از خارج از مرزها نادیده بگیرد.

خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر اجرای تمام عیار اقتصاد مقاومتی با اتکا بر نیروی انسانی داخلی و سرمایه های ملی گفت : دشمنان و مستکبران اگر بخواهند برای ما کاری انجام دهند بخاطر تامین منافع خودشان است بنابراین باید دست آنها را از منافع ملی قطع کنیم .

دولت در عرصه سیاسی باید روحیه عزت و اقتدار خود را حفظ کند

وی افزود : در عرصه سیاسی هم انتظاری که ملت از دولت دارد این است که دولت روحیه اقتدار ، عزت خود را در مقبال مستبکران عالم ، همانطور که ملت با حمایت های امام راحل و مقام معظم رهبری در ۴ دهه گذشته حفظ کرده است حفظ و از ارزشهای الهی دفاع کند .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه این ارزشهای الهی در حال انتشار در سراسر عالم است و تفکر انقلاب اسلامی می رود تا در خود اروپا و امریکا هم در مقابل استکبار بایستد گفت : بنابراین روح استکبارستیزی و سرکشی در مقابل کفار و مستبکران مهم است و دولتمردان باید با حفظ میراث شهدا که استکبارستیزی و ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان و حفظ روح استقلال در همه عرصه هاست را سرلوحه کارشان قرار دهند .

مسجد محل امور حکومتی و تصمیم گیری های مهم

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگر از بیانات خود با گرامی داشت روز جهانی مسجد و نقش سازنده آن به پایه گذاری مسجد از سوی پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت : متاسفانه نقش سازنده ای که مسجد از ابتدای تاریخ اسلام و بنیانگذاری پیامبر گرامی اسلام داشت به تدریج با توطئه های دشمنان اسلام در حال کمرنگ شدن است .

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه اولین مرکزی را که پیامبر اسلام بنیان گذاشت مسجد بود و رسول مکرم اسلام ابتدا مسجد قبا و بعدها مسجد مدینه که مسجدالنبی معروف است را بنیانگذاشت ، افزود : نقش مسجد نقش جامعی است و مسجد محل عبادت ، برای ارتباط با خداست که هرکس وارد این فضا می شود ناخودآگاه تحت تاثیر روح معنوی مسجد می شود.

وی مسجد را مکانی برای اجتماع مومنین برای وحدت و همدلی خواند و گفت : در طول تاریخ اسلام ؛ مسجد مکان اداره حکومت ، مشورت ، تصمیم گیری های بزرگ ، جنگ ، صلح و حل اختلافات و  امور حکومتی بود.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه مسجد هم نقش قوه مجریه ، قضائیه و هم مقننه را داشت افزود : مسجد نقش مرکز اعزام سپاه و لشگر و پشتیبانی از دفاع از اسلام و مرکز همه امور وحتی نقش سازنده برای بی پناهان بود که امیدواریم امروز هم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد احیاء این سنت ها و ارزشها باشیم .

وی شهادت شهید سید علی اندرزگو را هم گرامی داشت و گفت : این شهید والامقام که در سال ۵۷ به دست رژیم پهلوی به شهادت رسید در حرکت انقلاب موثر بود .

IMG_0832 copy IMG_0833 copy IMG_0834 copy IMG_0836 copy IMG_0837 copy IMG_0838 copy IMG_0839 copy IMG_0840 copy IMG_0841 copy IMG_0843 copy IMG_0844 copy IMG_0845 copy