پیامهای تبریک رنگارنگ مسئولین میبد در روزهای سیاه عدم پاسخگویی به رسانه ها

این روزها درحالی مسئولان محترم شهرستان پیامهای شیک و پر از آرزو و نصیحت برای خبرنگاران منتشر می کنند که شاهد تیره ترین دوران در عرصه پاسخگویی این عزیزان هستیم و امیدواریم به بهانه روز خبرنگار هم که شده

این روزها و در پی فرارسیدن ایام بزرگداشت شهدای عرصه اطلاع رسانی و روز خبرنگار، مسئولین شهرستان میبد با سبقت از همدیگر پیامهای متنوع و زیبایی برای تبریک روز خبرنگار منتشر می کنند. این حرکت مسئولان میبد جای تشکر دارد و این بیانگر آن است که این عزیزان اجمالا از اهمیت و تاثیر رسانه ها در جامعه آگاه شده اند.

اما مهمتر از پیامهای تبریک پیاپی مسئولین، آنچه برای اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکارعمومی، اهمیت بسیار زیادی دارد، پاسخگویی مسئولین به سوالات متعدد مردم که از زبان خبرنگاران بیان می شود، می باشد.

اما در این زمینه متاسفانه شاهد وضعیت فاجعه باری در میبد هستیم. بیشتر مسئولین ارشد شهر از جمله فرماندار، شهردار، رییس آموزش و پرورش، رییس شورای شهر و برخی دیگر از مسئولان شهر ماههاست که هیچ نشست خبری نداشتد و حتی برخی از آنان حتی از برگزاری یک نشست خبری از ابتدای دوره خدمتشان دریغ کرده اند و این درحالی است که بیشترین حجم سوالات و شکایات شهروندان از همین دستگاهها می باشد.

این رویکرد واحد مسئولین جهت عدم پاسخگویی به افکارعمومی باعث شده تا انبوهی از سوالات جدی در اذهان، ایجاد شود و فقدان پاسخ صریح مسئولین این سوالات را تبدیل به شبهه و گاه باور عمومی نموده است.

بدتر اینکه در مقاطعی برای دور زدن خبرنگاران و سوالات انتقادی آنان اقداماتی انجام شد که بعضا باعث تاسف شدید بود از جمله انتخاب گزینشی و بدون مبنای برخی خبرنگاران همسو جهت پوشش خبر، حاتم بخشی بی سابقه از جیب بیت المال به سود رسانه های همسو، برگزاری نشستهای کارشناسی نشده مستقیم با مردم که با عدم استقبال معنادار مردم تبدیل به مضحکه شد؛ چرا که بعضا تعداد مردم از مسئولین حاضر کمتر بود، حملات مستقیم به رسانه های منتقد و بعضا اشاعه افتراء و توهین به رسانه های منتقد و حتی خانواده هایشان و… بعضی از این اقدامات تلخ محسوب می شود. این در حالی است که خبرنگاران و رسانه های حاضر در شهرستان در زمره نجیبترین و منطقی ترین اصحاب رسانه در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر محسوب می شوند و این را از رصد رسانه های سایر شهرستانها با وضعیت مشابه میتوان اثبات کرد.

این روزها درحالی مسئولان محترم شهرستان پیامهای شیک و پر از آرزو و نصیحت برای خبرنگاران منتشر می کنند که شاهد تیره ترین دوران در عرصه پاسخگویی این عزیزان هستیم و امیدواریم به بهانه روز خبرنگار هم که شده توافق نوشته یا نانوشته مبنی بر سکوت در برابر نمایندگان افکار عمومی را کنار گذاشته و پاسخگوی حجم انبوه سوالات ایجاد شده در چند سال اخیر باشند.