اعتراف ناصرتقوایی درباره سانسور قبل وبعد انقلاب

ناصر تقوایی که پیش از این ادعا می‌کرد نمی‌گذارند فیلم بسازد، اخیرا گفته که قبل از انقلاب فیلمش سانسور شده بود اما بعد از انقلاب حتی یک فریم از فیلم‌هایش سانسور نشده است.  اعتراف ناصر تقوایی درباره سانسور قبل و بعد از انقلاب به گزارش جهان، این کارگردان که در سینما تک خانه هنرمندان سخن […]

ناصر تقوایی که پیش از این ادعا می‌کرد نمی‌گذارند فیلم بسازد، اخیرا گفته که قبل از انقلاب فیلمش سانسور شده بود اما بعد از انقلاب حتی یک فریم از فیلم‌هایش سانسور نشده است.

 اعتراف ناصر تقوایی درباره سانسور قبل و بعد از انقلاب به گزارش جهان، این کارگردان که در سینما تک خانه هنرمندان سخن می‌گفت، درباره‌ فعالیت کم این روزهای خود در سینما اظهار کرد: من در هیچ کاری، حرفه‌ای نمی‌شوم. کار، متنوع‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم؛ اگر نشود فیلم بسازم، می‌نویسم، عکاسی می‌کنم، نقاشی می‌کنم یا کلاس می‌گذارم.

تقوایی افزود: «۳۲ صفحه از کتاب «تابستان همان سال» قبل از انقلاب سانسور شد. در جمهوری اسلامی هیچ کدام از فیلم‌های من حتی یک فریم هم سانسور نشده است اما در آن زمان فیلم «آرامش…» پنج سال توقیف بود. فیلم «کاغذ بی‌خط» را هم ۱۸ سال بعد از نوشتن ساختم و واژه فمنیستی از آن زمان وارد فیلم‌های ما شد.»

تقوایی در سال ۸۸ در گفت‌وگو با رادیو زمانه رادیوی وابسته به منافقین و دستگاه جاسوسی هلند، ادعا کرده بود جمهوری اسلامی سینما را تعطیل کرده است.