شکایت ظریف!

سید مصطفی میرمحمدی میبدی

  • سید مصطفی میرمحمدی میبدی

با شکایت ارتش محترم، دکتر حسن عباسی در دادسرای نظامی تهران بازداشت شد؛ آن هم بخاطر بریده فیلم سخنرانی شش سال قبل او!

گذشته از اینکه بنظر من در سخنرانی دکتر عباسی “عنوان مجرمانه ای” وجود نداشت و حداکثر میتوان از آن بعنوان خطای تحلیلی شش سال قبل وی یاد کرد و گذشته از اینکه حالا خناسانی که این کلیپ را منتشر کردند دارند با دمشان گردو می‌شکنند که ارتش حزب اللهی با نیروهای فکری و تئوریک حزب‌اللهی درگیر شده و از این رهگذر ماجرای فیشهای نجومی و دستاوردهای! برجام اندکی هم که شده به محاق خواهد رفت، با شنیدن خبر بازداشت دکتر عباسی یک نکته تلخ به ذهن متبادر میشود و آن اینکه:

دکتر محمدجواد ظریف در جلسه‌ای عمومی در دانشگاه تهران آن هم سه سال قبل و نه شش سال قبل خیلی صریح و شفاف تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سیستم دفاعی کشور -و نه فقط ارتش- را به شکلی بسیار تاسف آور در برابر آمریکا تحقیر کرد و گفت: “آمریکا میتواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!”. سوال اینجاست که چرا آن روز از این سخنان سخیف و بی پایه و اساس -که وزیر جنگ اسراییل هم جرات بیان چنین ادعایی را ندارد- هیچ شکایت و برخوردی نشد؟

این در حالی است که دکتر عباسی خیلی صریح و شفاف عذرخواهی کرد اما ظریف طی این سالها حتی یک کلمه هم جهت عذرخواهی از ملت و نیروهای مسلح بر زبان نرانده است. این یک بام و دو هوا را چطور باید تفسیر کرد؟