طرح زنجیره سرد نگهداری تخم‌مرغ در شهرستان میبد

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بهترین زمان نگهداری برای تخم‌مرغ در دمای صفر تا چهار درجه، حداکثر یک ماه است و هرچه دمای نگهداری بالاتر باشد، احتمال فسادپذیری تخم‌مرغ بیشتر می‌شود و زمان نگهداری تخم‌مرغ نیز به شدت پایین می‌آید. وی با اشاره به اینکه طرح زنجیره سرد نگهداری […]

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بهترین زمان نگهداری برای تخم‌مرغ در دمای صفر تا چهار درجه، حداکثر یک ماه است و هرچه دمای نگهداری بالاتر باشد، احتمال فسادپذیری تخم‌مرغ بیشتر می‌شود و زمان نگهداری تخم‌مرغ نیز به شدت پایین می‌آید.

وی با اشاره به اینکه طرح زنجیره سرد نگهداری تخم‌مرغ در راستای افزایش زمان نگهداری این ماده غذایی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در اجرای طرح زنجیره سرد نگهداری، تخم‌مرغ پس از تولید در واحد مرغداری با اخذ مجوز حمل از شبکه دامپزشکی مبدا و حمل توسط خودروهای سردخانه‌دار، در سردخانه‌های مراکز توزیع موجود در شهرستان ذخیره‌سازی و به عمده فروشی‌های سطح شهر انتقال داده می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی میبد یادآور شد: مراکز عمده فروشی نیز ملزم به سردخانه‌گذاری تخم‌مرغ هستند به این ترتیب زمان نگهداری تخم‌مرغ از حد معمول کمتر نمی‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در ادامه چرخه عرضه تخم‌مرغ، با همکاری بین شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی نسبت به نظارت بر یخچال‌گذاری تخم‌مرغ در مغازه‌های خرده فروشی اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از شبکه بهداشت شهرستان میبد از مردم خواست تا در هنگام خرید تخم‌مرغ به نشان تولیدکننده، تاریخ تولید و نحوه نگهداری آن توجه کنند و موارد تخلف را به دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.