خالی‌بندی جیش‌العدل

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگو با دانا، درباره آخرین جزئیات پرونده ترور دادستان زابل اظهار داشت: گره جیش العدل که چندی پیش مسئولیت ترور دادستان زابل را برعهده گرفت ادعایش خالی بندی بوده ولی ما نمی‌خواستیم این موضوع را در تلویزیون اعلام کنیم؛ این گروه دیده که یک حادثه […]

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگو با دانا، درباره آخرین جزئیات پرونده ترور دادستان زابل اظهار داشت: گره جیش العدل که چندی پیش مسئولیت ترور دادستان زابل را برعهده گرفت ادعایش خالی بندی بوده ولی ما نمی‌خواستیم این موضوع را در تلویزیون اعلام کنیم؛ این گروه دیده که یک حادثه پیش آمده و می خواستند این قضیه را به خودشان بچسبانند.

وی افزود: این گروه در اطلاعیه‌ای که منشتر کرده سه اشتباه دارند؛ یکی این که گفته بودند یک نفر کشته شده که اینطور نبوده بلکه دونفر کشته شده و اینکه مکان و زمان را هم اشتباه گفتند.

رئیسی ادامه داد: این گروه خیلی عجله کرده بودند و با این کار خواستند بگویند که ما خیلی در ایران مقتدر هستیم و می توانیم فساد کنیم ولی هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد ترور دادستان زایل کار این گروه تروریستی است.

حجت السلام رئیسی گفت: ما به جریان دیگری مظنون هستیم که در حال حاضر دوستان در حال پیگیری این موضع هستند و بعد از اینکه تحقیقات به نتیجه رسید در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی افزود: یک جریان سرقت مسلحانه بوده که مرحوم  موسی نوری دادستان زابل با دنبال کردن این پرونده باعث دستگیری عناصر این گروه می‌شود و از آنحایی که اعضای این جریان آدم های شروری هستند این احتمال وجود دارد که آن‌ها دست به ترور دادستان زده باشند.

رئیسی در پایان گفت: البته قضیه هنوز قطعی نشده و ما در حال پیگری برای نهایی شدن آن هستیم.

ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه روز ۱۵ آبان ماه سال جاری موسی نوری‌قلعه‌نو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل به همراه راننده‌اش عازم محل کارشان بودند که رو به روی بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل از سوی سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو مورد تیراندازی واقع و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.