نکته مهمی که امام‌جمعه‌موقت میبد درتجمع عفاف وحجاب میبد به آن اشاره کرد

اگر مسئولین، وعاظ، دبیران آموزش و پرورش با بیان منطق و استدلال و زبان هنر، آن طور که شایسته اسلام و انقلاب بود به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف پرداخته بودند، بانوان مومن با تجمع خواستار رعایت فرهنگ حجاب وعفاف در جامعه اسلامی نبودند.

همزمان با روز عفاف و حجاب بانوان میبدی با تجمع در پارک فلسطین این شهر خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی در جامعه شدند.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، حجت الاسلام حسنی -امام جمعه موقت میبد- در این تجمع به بیان مطالبی پیرامون اهمیت عفاف وحجاب پرداخت.

حجت الاسلام حسنی در ابتدا با اشاره به حوادث ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ و حمله رضا خان قلدر به مسجد گوهرشاد مشهد، گفت: مهم ترین استراژدی استعمار و دشمن این بود که فرهنگ بی عفتی و بی حجابی و فحشای غرب را در بین مردم ترویج نماید و به همین خاطر بیش از دو هزار نفر از مردم مسلمان را در مسجد گوهر شاد به خاک و خون کشید.

وی با بیان اینکه با گذشت بیش از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی اگر مسئولین، وعاظ، دبیران آموزش و پرورش با بیان منطق و استدلال و زبان هنر، آن طور که شایسته اسلام و انقلاب بود به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف پرداخته بودند، بانوان مومن در سراسر کشور با تجمع خواستار رعایت فرهنگ حجاب وعفاف در جامعه اسلامی نبودند.

امام جمعه موقت میبد، با اشاره به تاکید آیات و روایات قرآن در مورد حجاب وعفاف با صراحت بیان نمود که کانال ماهواره ها، فضای مجازی و هجمه های بی وقفه دشمن برای سست کردن بنیان خانواده و از بین رفتن حجاب و عفاف خانواده های ما برنامه ریزی نموده اند و جامعه ای که متزلزل و سست شد روبه زوال و نابودی می رود.

حجت الاسلام حسنی در ادامه افزود: با وجود اینکه در طول چند سال اخیر دائماً امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه مسئله رعایت عفاف و حجاب را گوشزد نموده اند ولی باز شاهد این پدیده زشت در کشور می باشیم و در صورت همکاری همه ارگانها، روحانیون، اساتید دانشگاهها، دبیران آموزش و پرورش و تبیین مسئله با زبان قلم و هنر می توان شاهد رفع این معزل فرهنگی در جامعه اسلامی شد.

امام جمعه موقت میبد در پایان با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی موجب تداوم راه شهدا است؛ خواستار امربه معروف ونهی ازمنکر و توسعه تذکر لسانی در سطح جامعه شد.

وی اضافه نمود: یکی از بهترین قشر ها در زمینه تذکر لسانی در زمینه عفاف و حجاب بانوان می باشند و دستگاه قضایی باید آمرین به معروف و ناهیان از منکر را مورد حمایت خود قرار دهد.

گفتنی است در حاشیه این تجمع برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع عفاف و حجاب ویژه کودکان، امضاء طومار و قرائت بیانیه در راستای حمایت بانوان از فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی همراه بود.