درباره مدیریت آیت‌الله اعرافی بر حوزه‌های علمیه کشور و امامت جمعه میبد

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که تا پیش از این با حضور آیت الله اعرافی در نمازجمعه میبد مخالف بوده در پی درخواستهای مکرر مردمی، با ادامه حضور ایشان در میبد موافقت نموده است

از همان زمانی که آیت الله اعرافی از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان یکی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور انتخاب شد، زمزمه هایی مبنی بر انتخاب ایشان به عنوان مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به گوش می‌رسید.

به گزارش “میبدما”، این زمزمه ها در جلسه اخیر شورای عالی حوزه های علمیه به واقعیت پیوست و آیت الله حاج شیخ علیرضا اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور انتخاب شد.

شنیده شده این انتخاب با امتناع آیت الله اعرافی مواجه شده اما در ادامه با توصیه مقامات عالیرتبه نظام، ایشان برای پذیرش این سمت متقاعد شده اند.

اما این انتصاب، وضعیت ادامه امامت جمعه میبد را در هاله ای از ابهام قرار داده است؛ چرا که برخی رسانه ها از حفظ سمت ایشان در جامعه المصطفی سخن گفته اند اما به نظر می رسد این خبرها صحیح نباشد چرا که تا پیش از این خبرهای موثقی از خداحافظی ایشان از جامعه المصطفی به گوش می‌رسید و حتی از برخی منابع شنیده شده که آیت الله محسن اراکی جانشین ایشان در جامعه المصطفی العالمیه خواهند بود.

رسانه ها اعلام کرده اند مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه های علمیه سراسر کشور پس از ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت و آیت الله اعرافی از بیستم تیرماه جایگزین آیت الله حسینی بوشهری خواهد شد.

از طرفی گفته می‌شود شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که تا پیش از این با حضور آیت الله اعرافی در نمازجمعه میبد مخالف بوده در پی درخواستهای مکرر مردمی، با ادامه حضور ایشان در میبد موافقت نموده است و با این وصف به نظر می‌رسد ایشان همچنان با قوت قبلی امامت جمعه میبد را ادامه خواهند داد.