آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور انتخاب میشود

شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از انتخاب و معرفی ۷ عضو هفتمین دوره شورایعالی حوزه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور انتخاب شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از انتخاب و معرفی ۷ عضو هفتمین دوره شورایعالی حوزه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور معرفی شده است.

IMG_1426-500x380

به گزارش “میبدما”، اخبار موثق از انتخاب نهایی آیت الله علیرضا اعرافی رئیس فعلی جامعه‌المصطفی به عنوان جایگزین آیت الله حسینی بوشهری در مدیریت حوزه های‌ علمیه حکایت می کند.

همچنین گفته شده با این انتصاب، آیت‌الله اعرافی، از سمت ریاست جامعه المصطفی العالمیه خداحافظی خواهند نمود.

آیت الله شیخ علیرضا اعرافی، فرزند حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی (امام جمعه فقید میبد) متولد سال ۱۳۳۸ است که در حال حاضر علاوه بر امامت جمعه شهرهای میبد و قم در مناصبی چون ریاست جامعه المصطفی العالمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مشغول به فعالیت است.

گفتنی است چند هفته قبل رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم با تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه‌ی علمیه‌ی قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاش‌ها برای انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک «حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه‌ی علمیه «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه‌ی علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر اینکه باید از هرگونه تلاشی برای «انقلاب‌زدایی» از حوزه‌های علمیه احساس خطر کرد، افزودند: باید با فکر و تدبیر و برنامه‌ریزی حکمت‌آمیز، با این خطر مقابله کرد تا حوزه‌ی علمیه‌ی قم همواره یک حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند و بینش و حرکت انقلابی در آن توسعه یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شیوه‌های مخالفت با انقلاب افزودند: گاه به‌صراحت با اصل انقلاب مخالفت می‌شود اما گاهی غیرمستقیم با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود که باید در این زمینه حساس بود و تأکید مکرر بر ضرورت هوشیاری در مقابلِ استکبار و آمریکا به همین علت است.