بی‌آبرویی از این بزرگتر که اسرائیل غاصب، جعلی و جنایتکار و بزرگترین ناقض حقوق بشر در راس کمیته حقوق بشر سازمان ملل قرار گیرد؟!

وی گفت: تنها قدرت حقیقی که در این دنیا در مقابل استکبار جهانی ، با مبنایی الهی ، مستحکم و مستدل در مقابل دشمن ایستاده است؛ تفکر انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام غفوری بیداری اسلامی را چشمه کوچکی از تفکر انقلاب اسلامی در دنیا خواند و گفت : خیزهای بعدی موج بیداری اسلامی در مقابل استکبار بسیار بزرگ و کوبنده خواهد بود و مراکز مطالعاتی آنها علائم آنرا به حاکمان هشدار می دهند .

به گزارش میبدآدینه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری گفت : دشمن با وجود همه دشمنی های گذشته اش که در عرصه جنگ تحمیلی ، ده ها تحریم ، کارشکنی های سیاسی در عرصه بین الملل ، مشکلاتی که در عرصه انرژی هسته ای به وجود آورد ، و آتش افروزی که در منطقه غرب آسیا انجام داد به هدف شومش که تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران است نرسیده است .

خطیب جمعه موقت میبد جنگ نرم دشمن را خطرناک تر از جنگ سخت عنوان کرد و افزود : استکبار برای اینکه بتدریج و طی دوره زمانی بتواند انقلاب اسلامی را از خاصیت بیاندازد و حقیقت نظام مقدس جمهوری اسلامی را استهاله کند و ملت مومن ، خداجو و متدین ایران اسلامی و همه علاقه مندان به این تفکر نورانی در سراسر جهان را به این وسیله ناامید کند دست به جنگ نرم علیه ملت ایران زده است .

امریکا آرزوی حاکمیت کدخدایی به جهان را به گور خواهد برد

وی با بیان اینکه امریکا آرزوی حاکمیت کدخدایی به جهان را به گور خواهد برد تصریح کرد : تنها قدرت حقیقی که در این دنیا در مقابل استکبار جهانی ، با مبنایی الهی ، مستحکم و مستدل در مقابل دشمن ایستاده است؛ تفکر انقلاب اسلامی است که قابل کنترل نیست و روز به روز در سراسر دنیا در حال گسترش است.

خیزهای بعدی موج بیداری اسامی کوبنده خواهد بود

امام جمعه موقت میبد بیداری اسلامی را چشمه کوچکی از تفکر انقلاب اسلامی در دنیا خواند و گفت : خیزهای بعدی موج بیداری اسلامی در مقابل استکبار بسیار بزرگ و کوبنده خواهد بود و مراکز مطالعاتی آنها علائم آنرا به حاکمان هشدار می دهند .

حجت الاسلام غفوری کشتار بی رحمانه عالمان و مسلمانان در نیجریه را از به بن بست رسیدن استکبار دانست و گفت : امروز دشمن از روی ناچاری به ناامید کردن اصحاب این مسیر نورانی کرده است .

سرپیچی از خواسته های استکبار از مصادیق جهاد کبیر است

خطیب جمعه میبد با استناد به آیه  ۵۲ سوره مبارکه فرقان که مهمترین ابزار برای اثبات حقانیت است و مبنی بر اینکه از کفار اطاعت نکن افزود : زمان زمان بیان و تبیین است و همانطور که رهبر معظم انقلاب برای تبین اصول انقلاب و هدف مقدسی که بر آن اساس برای رسیدن به آن که عرصه جهاد کبیر است و شهدای مظلوم ما خون دادند باید تلاش کرد .

وی سرپیچی بر اساس منطق و استدلال محکم از خواسته های استکبار شیطان بزرگ و صهیونسیم بین الملل  را از مصادیق جهاد کبیر ذکر کرد.

امام جمعه موقت میبد تعیین اسرائیل غاصب در راس کمیته حقوق بشر سازمان ملل را مضحک آورترین حرکت قدرت های پوشالی استکبار خواند و گفت : چه چیزی بدتر و بی آبروتر به قدرت های پوشالی استکباری از تعیین اسرائیل غاصب ، جعلی و جنایتکار و بزرگترین ناقض حقوق بشر در راس کمیته حقوق بشر سازمان ملل می تواند باشد .

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه تعیین اسرائیل غاصب در راس کمیته حقوق بشر سازمان ملل ، گذاشتن گرگ به نگهبانی گله است ، افزود : اگر قرار باشد ملت و مسئولین ما بخواهد مسیر نورانی پیامبر ، اهل بیت ، عاشورا و راه ائمه طاهرین را درست طی کند ؛ رمزش اطاعت نکردن از نقشه های شوم و بی منطق استکبار جهانی است که نامش جهاد کبیر است .

اهداف دشمن در رویا رویی با ایران اسلامی

خطیب جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود به بخشی از اهداف دشمن در مقابله با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت : یکی از اهداف شوم دشمن خنثی کردن توانمندی ملت ایران در ایمان عمیق اسلامی به خدا ، آخرت ، نبوت ، امامت و ایستادن پای این عقیده صحیح و راهگشا که منشاء هدایت و سعادت بشر در طول قرن های گذشته بوده و تا قیامت هم خواهد بود ، از طریق فضای مجازی و فاسد کردن اعتقاد جوانان و القای شبهات منحرف کننده است.

جلوگیری از پیشرفت های علمی

امام جمعه موقت میبد دومین هدف دشمن را جلوگیری از پیشرفت های علمی دانست و افزود : برای اینکه همیشه ملت ایران وابسته بماند ، تا ترور دانشمندان ساخت و هدایت ویروس در مخدوش کردن شبکه های صنعتی و علمی پیش رفتند بنابراین برای اینکه دشمن به هدف نرسد طبعا وظیفه داریم در این عرصه آنچه مقدور است ، همانطور که در عرصه فرهنگ و حفظ ایمان اسلامی سرمایه گذاری می کنیم در اولویت سرمایه گذاری کنیم .

از بین بردن توانمندی های اقتصادی

خطیب جمعه موقت میبد سومین هدف دشمن را از بین بردن توانمندی های اقتصادی برشمرد و گفت : دشمن با تحریم و رواج واردات در کشور و تبلیغ استفاده از کالاهای خارجی به دنبال این است ؛ اقتصاد داخل و تولید کننده داخل متضرر و ورشکست شوند و اقتصاد ما از پویایی بیافتد بنابراین راهش نسخه اقتصاد مقاومتی است که متکی بر بازوان توانمند فرد فرد این ملت از کارگر تا سرمایه گذار تا دانشمندان تحصیل کرده ما در رشته های مختلف در حوزه و دانشگاه است .

توقف توانمندی های دفاعی

وی خاطرنشان کرد : دشمن در گام بعدی به دنبال این است که توانمندی دفاعی ما را که بازدارنده است و جلوی توطئه دشمن را می گیرد متوقف کند ؛ این هم راهش ایستادگی بر این توانمندی است .

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : باید توانمندی دفاعی کشور را به حدی بالا ببریم که دشمن را برای هرگونه تعرض به کشور نامید کند.

سلب توانمندی های سیاسی

حجت الاسلام غفوری سلب توانمندی سیاسی از ملت ایران را یکی دیگر از خواسته های استکبار بیان کرد و افزود : رمز تقویت این توانمندی سیاسی در وحدت و یکدلی و انسجام نهفته است و دشمن برای اینکه ما را دچار اختلافات و چند قطبی بیهوده و عبث کند این قدر روی گروه جنایت کار وحشی مثل داعش سرمایه گذاری می کنند تا به اختلاف شعیه و سنی دامن بزنند .

اختلاف افکنی بین شعیه و سنی

وی چاپ ده ها میلیون کتاب و اختلاف افکنی بین شعیه و سنی را کشتار مسلمانان به دست یکدیگر عنوان کرد و گفت : آنها دشمنان قرآن ، خدا ، دین و اسلامند چرا که دشمنان اساس اسلام را هدف گرفتند .

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : اما ملت ایران بصیر است و می داند که اینها توطئه صهیونیسم است و گرنه مجروحان داعش را اسرائیلی ها در کشور خودشان درمان نمی کردند ؛ و سلاح های اسرائیلی و امریکایی دست جنایتکاران نبود.

سلب توانمندی های جمعیتی

حجت الاسلام غفوری توانمندی جمعیتی را هدف دیگر دشمن خواند و گفت  : ازدیاد و تجدید نسل جمعیت جوان وافر است که قدرت برای یک ملت می آورد و امروز کشورهایی که جمعیتشان پیر شده است از کشورهای دیگر جوان وارد می کنند اما این جوانان برای حفظ و حراست کشور میزبان هرگز دل نمی سوانند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد : ملت باید بر خواسته از درون اعتقادات پاک  و ایرانی و اسلامی خود بتواند راه انبیا و اولیا را مثل امام و شهدا و رهبر فرزانه انقلاب طی و این پرچم را نگه دارد .

وی تصریح کرد : دشمن بداند این ملت بر میثاق پیامبر ، اهل بیت ، حسین بن علی و یاران شهیدش و امام راحل و شهیدان والامقام در اطاعت از رهبر حکیمش و در سرپیچی کردن از همه خواسته های دشمن متحد و متفق است .

مناسبت ها :

امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت هفته منابع طبیعی و بیابان زدایی گفت : اگر کسانی به خاطر منفعت طلبی به دنبال تخریب منابع طبیعی هستند حتما مردم با همکاری با مجموعه حفاظت از منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب طبیعت که حق همه نسل های آینده است تلاش کند.

حجت الاسلام غفوری سالروز ولادت باسعادت وجود مقدس حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را به نمازگزاران تبریک و حضور آنها در مجالس و محافل در آشنایی با سیره و سنت آن حضرت توصیه کرد.

خطیب جمعه موقت میبد سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران را هم گرامی داشت و گفت : انتخاب سالروز شهادت این شخصیت بزرگ به روز بسیج اساتید دانشگاه کار نیکویی است که دانشگاهیان این شهید را بعنوان الگوی خودشان انتخاب کرده اند .