کتاب “ام المومنین خدیجه(س)، از ولادت تا شهادت” و توضیحات مولف میبدی درباره زیباترین و ثروتمندترین بانوی مکه/ برای خرید کتاب با این شماره تماس بگیرید

طبق روایات شیعه و اهل سنت، حضرت خدیجه یکی از زیباترین زنان عالم بوده است به گواه مورخان اسلامی ایشان با وجود زیبایی که برخوردار بودند به پاکدامن ترین زن جزیره العرب و نه فقط مکه، معروف و مشهور بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسین جلالزاده میبدی، مولف کتاب “ام المومنین خدیجه(س)، از ولادت تا شهادت” در گفتگو با خبرنگار سایت “میبدخبر” ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت این بانوی بزرگوار در رابطه با چاپ و نشر و موضوعات نگاشته شده در این کتاب بیان کرد: این کتاب برای اولین بار روزشمار حوادث زندگی حضرت خدیجه(س) را آورده است هرچند کتابهایی فضائل و خدمات حضرت را عنوان کرده اند ولی تاکنون اینگونه از تاریخ و سرگذشت زندگی این بانو بیان نکرده اند و این کتاب برای اولین بار این مطالب را گردآوردی کرده است.

مولف کتاب “ام المومنین خدیجه(س) از ولادت تا شهادت”، در رابطه باشخصیت بانوی اسلام، مظلومیت ایشان را مهمترین مساله مطرح شده دانست و گفت: با وجود همه فضایل بیشمار ایشان، به فرمایش پیامبر، بعد از حضرت فاطمه زهرا کسی در فضائل به پای حضرت خدیجه نمی رسد؛ این مطلب در منابع اهل سنت هم آمده است و حتی اندیشمندان بزرگ اهل سنت در قرن هفتم ادعای اجماع کرده اند یعنی گفته اند امت اسلامی اتفاق دارند بر اینکه افضل همسران پیغمبر حضرت خدیجه است اما با این وجود نه در میان شیعه و نه در میان اهل سنت جایگاه حضرت خدیجه به درستی بیان نشده است.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل مظلومیت حضرت خدیجه(س) تحریفاتی است که در مورد ایشان وجود داشته مثلا سن ایشان را بالا برده اند و یا ادعاکرده اند قبل از ازدواج با پیامبر، دوبار ازدواج کرده است اما هیچکدام سند معتبری ندارد و ناقل این مطالب، مورخان درباری وابسته به خانواده زبیر هستند که از دشمنان سرسخت اهل بیت بشمار می روند.

وی افزود: از دیگر فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها بی نظیر بودن در دانش و خرد است. اهل سنت مثلا ابن جوزی  نقل کرده اند که “پیامبر در همه امور با حضرت خدیجه مشورت می کرده است”.

حجت الاسلام جلال زاده در مورد ثروت حضرت خدیجه(س) بیان داشت: گفته شده که ثروت او به تنهایی با ثروت تمام مردم مکه برابری می کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: طبق روایات شیعه و اهل سنت، حضرت خدیجه یکی از زیباترین زنان عالم بوده است به گواه مورخان اسلامی ایشان با وجود زیبایی که برخوردار بودند به پاکدامن ترین زن جزیره العرب و نه فقط مکه، معروف و مشهور بوده است.

وی در رابطه با خدمات بانوی اسلام بیان کرد:  اهل سنت نیز نقل کرده اند که ایشان در آخرین لحظات در مقام دفاع از پیامبر جان خود را از دست داده اند و همچنین ابن اسحاق نقل کرده است که ایشان غمخوار پیامبر بوده اند و هر موقع سختی ها و مشکلات بر پیامبر فشار می آورد، ایشان بدلیل روحیه لطیفی که برخوردار بود، تمام غمها را می زدود.

حجت الاسلام جلال زاده گفت: شیخ طوسی نقل کرده است که ثروت ایشان در شعب ابیطالب تمام نشد بلکه تمام اقداماتی که بعدا پیامبر انجام دادند با همین ثروت بود مثل ساختن مسجد در مدینه، تجهیز سپاه برای مقابله با کفار و حتی آنچه برای تالیف قلوب یعنی پیامبر در فتح مکه برای بدست آوردن دل آنها که به زور اسلام آورده اند هزینه کرد، از ثروت حضرت خدیجه بود.

وی افزود: به گواه شیخ طوسی بعد از رحلت پیامبر که اهل بیت را از خمس و فدک و ارثشان محروم کردند، اهل بیت با اموال حضرت خدیجه زندگیشان را آبرومندانه ادامه دادند.

وی در ادامه از جمله موضوعات وارد شده در این کتاب را شبهات مطرح شده در مورد حضرت خدیجه سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: این کتاب شبهات مطرح شده را بکلی جواب داده است و علاوه بر آن یک سری از فضائل و خدمات ایشان که دیده نشده اما در برخی منابع اهل سنت و شیعه وجود دارد در این کتاب آورده شده است.

وی افزود: از دیگر موضوعات مطرح شده، تلاش دشمنان اهل بیت برای به فراموشی سپردن حضرت و تلاش اهل بیت و دوستداران پیامبر برای جلوگیری از این جریان و زنده نگهداشتن ایشان است.

حجت الاسلام جلال زاده تصریح کرد: خوشبختانه این کتاب با استقبال خوبی مواجه شد و چاپ اول در اسفند ۹۴ ، چاپ دوم در فروردین ۹۵ و ان شالله چاپ سوم را قبل از مهرماه امسال خواهیم داشت.

وی بیان داشت: با وجود همه این فضایل، متاسفانه نام حضرت خدیجه در ده سال گذشته جزو ۵۰ نام دارای بیشترین فراوانی در بین نامهای کشور نبوده است و ما شیعیان به رغم اینکه هرروزه بیشتر با ابعاد شخصیتی و فضائل آن حضرت آشنا می شویم اما در نامگذاری دخترانمان نسبت به آن حضرت کم لطفی می کنیم.

وی در پایان یکی از کرامات حضرت خدیجه را ذکر کرد و گفت: نذر کردیم که اگر خداوند دختری به ما بدهد، نامش را خدیجه بگذاریم و همین اتفاق هم افتاد و از روزی که نامگذاری کردیم، برکت فراوانی را در زندگی و در موفقیتها و توفیقاتمان مشاهده کردیم.

قابل ذکر است، پس از کتابهای “بررسی نقش منافع حرام در صحت و بطلان معامله”  و  ” درآمدی بر قواعد برداشت معنا از متون دینی”،  این سومین کتابی است که حجت الاسلام جلال زاده به رشته تحریر درآورده است و علاقمندان برای تهیه کتاب می توانند با شماره ۰۹۱۲۷۴۸۶۸۹۹ تماس حاصل فرمایند.