ویترین صداوسیما

احسان کریمی میبدی

  • احسان کریمی میبدی

مغازه ها و فروشگاه ها برای معرفی خود به مشتریانشان ویترین های شیکی تدارک می بینند هزینه ای برایش می کنند فراوان، می دانند ویترین خوب یعنی جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر، درآن اقلامی را قرار می دهند که معرف کسب و کار آنهاست،معرف محصول جدید و پرمشتری آنهاست.و مشتریان محصولشان را می بینند و خرید می کنند.

به ویژه در دنیای رقابت کنونی، مغازه دارهاو فروشندگان تلاش می کند ویترینی زیبا داشته باشند در مجموع ویترینشان معرف آنهاست مثلا یک بوتیک فروش در ویترین دکانش، طلا نمی گذارد یا یک طلا فروش ویترینش را با دریل و قفل و آچار تزیین نمی کند هر صنفی می داند کارش چیست و مبتنی بر حرفه و تخصصش ویترینش را می آراید. و این ویترین ها زمانی نماد بیشتری پیدا می کند که در راسته بازار یک صنف باشد مثلا کفش فروشها،یکی ویترینش پر از کفش زنانه است، یکی مردانه، یکی اسپرت است و دیگری فقط کفش چرم می فروشد یکی ویترینش را با کفش های ارزان پر کرده و دیگری چینشی متفاوت از کفش ها را در دکور مغازه اش جای داده است. مشتری می رود مبتنی بر نیازش خرید می کند.

صدا وسیما با ایجاد شبکه های تخصصی ویترین های مختلفی را برای تامین نیاز مخاطبان فراهم کرده است اما به برنامه هایی موجود در شبکه هاو چینش آن توجه خاصی نکرده است در حقیقت صدا وسیما باید به سمتی برود که در هر شبکه برنامه شاخصی وجود داشته باشد مثل فیلم های الف ویژه، باید برنامه های الف ویژه را در شبکه ها باب کرد.

برنامه هایی چون خندوانه برای شبکه نسیم، نود برای شبکه سه،پایش برای شبکه یک نمونه های موفق این ویترین سازی برای شبکه هاست صدا وسیما می تواند با این روش و مدیریت صحیح و دقیق کنداکتور به منظور عدم تداخل برنامه ها و خروج مخاطبان از ایجاد انسان تک ساحتی به وسیله شبکه های اجتماعی و IPTV  در آینده نزدیک، رسالت خود را به خوبی انجام دهد.باید ویترینی از برنامه های موفق در شبکه های سیما ایجاد شود که  علاوه بر تنوع، کیفیت، ،خلاقیت، بیشترین مخاطب را جذب نماید.