برخوردقضایی با ذبح‌کنندگان دام در اماکن‌عمومی

میبد نیوز: در پی اعتراضات متعدد مردمی‌و همچنین طرح شکایت مرکز بهداشت شهرستان میبد مبنی بر هنجارشکنی در ذبح دام در سطح معابر و برخی از حسینیه‌ها بخصوص در ایام محرم و در انظار عموم، دادستان میبد در یک جلسه فوق العاده، مدیران دستگاههای مرتبط را فراخواند و خواستار پیگیری جدی موضوع شد. حجت الاسلام […]

میبد نیوز:

در پی اعتراضات متعدد مردمی‌و همچنین طرح شکایت مرکز بهداشت شهرستان میبد مبنی بر هنجارشکنی در ذبح دام در سطح معابر و برخی از حسینیه‌ها بخصوص در ایام محرم و در انظار عموم، دادستان میبد در یک جلسه فوق العاده، مدیران دستگاههای مرتبط را فراخواند و خواستار پیگیری جدی موضوع شد.

حجت الاسلام قانعی ضمن اعلام اینکه ذبح دام در سطح معابر و بخصوص در میان جمعیت، یک اقدامی‌کاملاً غیر بهداشتی و تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود گفت: با توجه به نارضایتی‌های موجود و عدم رعایت مسائل بهداشتی در این نوع ذبح و همچنین تبعات جسمی، روحی و روانی و اجتماعی که در پی خواهد داشت این عمل بعنوان یک جرم محسوب شده و متهمان نیز طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی‌مصوب ۱۳۷۵ به یک سال حبس محکوم می‌گردند. دادستان میبد در پاسخ به این سؤال که: برای آن دسته از افرادیکه اقدام به ذبح غیر بهداشتی احشام در انظار مردم می‌کنند و از قصابان حرفه ای و صاحب پروانه کسب نیستند چه تمهیداتی اندیشیده اید؟ گفت: به تمام دستگاههای مرتبط اعلام کرده ایم و از همین جا به تمام شهروندان میبدی نیز اعلام می‌کنم فیلم، عکس یا هرگونه اطلاعاتی که در شناسایی متهمان کمک می‌کند را در اختیار مراجع انتظامی‌و دادسرا قرار دهند ضمن اینکه طبق گزارشات واصله، برخی از قصابان گرچه به ظاهر نقشی ندارند اما با عوامل این ذبح، در ارتباطند و ارتکاب جرم را تسهیل می‌نمایند. لذا در صورت احراز این مساعدت، بعنوان معاونت در ارتکاب جرم ، با آنها برخورد خواهد شد.

قانعی از تشکیل یک تیم نظارت متشکل از نمایندگانی از مرکز بهداشت، نیروی انتظامی‌واتاق اصناف خبرداد و افزود: این تیم با مراجعه به محل و انجام تحقیقات لازم، تمام جوانب را بررسی و پس از جمع بندی اطلاعات دریافتی، موارد را به دادستانی گزارش خواهند داد.

ضمناً سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۵۲۷۷۳۷۵۵۰ آماده دریافت نظرات مردمی‌اعلام گردیده است.