آیت‌الله مکارم در دیدار با روحانی چه گفت و دولت چه منتشر کرد! + سند

اما در این بین سانسور شدید و تقطیع سخنان مراجع معظم تقلید در دیدار با دکتر روحانی این بار کار دست دولتی ها داد و پس از انتشار خبر ناقص و سراسر تعریف و تمجید گونه آیت الله مکارم از فعالیت های دولت در پایگاه اطلاع رسانی دولت

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه ۵۹۸، کانالیزه کردن اخبار و انتخاب گزینشی سخنان و دیدارهای رئیس جمهور به عنوان یکی از رویه های ثابت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری دولت یازدهم شناخته می شود که ریشه این موضوع را می توان در ناکامی های متعدد دولت در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی دانست.
در همین خصوص در سه سال گذشته از فعالیت دولت یازدهم تا کنون مقامات و اعضای هیات دولت دیدارهای متعددی را با علما و مراجع معظم تقلید قم داشته اند که در اغلب این دیدارها  با درخواست مقام دولتی از حضور خبرنگاران ممانعت بعمل آمده است و خبر مورد پسند مقام دولتی توسط سایت اطلاع رسانی دولت تنظیم و اعلام می گردد.
طبق رویه گذشته، در سفر امروز رئیس جمهور محترم به قم و دیدار ایشان با مراجع معظم تقلید از خبرنگاران برای پوشش اخبار دیدارها دعوت نشد و هیچ یک از خبرنگاران اجازه حضور در دیدارهای دکتر روحانی با مراجع معظم تقلید را پیدا نکردند و خبرگزاری ها هم اخبار دیدارهای را از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت دریافت و منتشر می نمودند.

اما در این بین سانسور شدید و تقطیع سخنان مراجع معظم تقلید در دیدار با دکتر روحانی این بار کار دست دولتی ها داد و پس از انتشار خبر ناقص و سراسر تعریف و تمجید گونه آیت الله مکارم از فعالیت های دولت در پایگاه اطلاع رسانی دولت و خبرگزاری رسمی دولت، سایت اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم باانتشار متن سخنان این مرجع تقلید در دیدار با حسن روحانی نسبت به این اقدام غیر اخلاقی واکنش نشان داد.

(خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی دولت + لینک متن خبر)

( خبر منتشر شده در سایت اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی + لینک متن خبر)

سایت اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی در مطلبی با عنوان “یادآوری معظم له به رئیس جمهور محترم” متن سخنان آیت الله مکارم را درج نمود که در ادامه می آید: رئیس جمهور محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای روحانی در دیداری که صبح امروز با معظم له داشتند شرح جامعی راجع به کارها و خدماتی که مخصوصا در سال اخیر انجام شده، بیان کردند.

سپس حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: شما مرد موفقی هستید و بحمدالله خدمات شایسته ای کردید ولی می دانیم حجم مشکلات زیاد است و به یقین یک شبه حل نمی شود.

سپس معظم له افزودند: مردم در نامه ها و ملاقات های خود با ما نگرانی هایی دارند که من میل دارم ده مورد آن را برای جنابعالی منعکس کنم تا ان شاءالله روی آن تأکید بیشتری داشته باشید.

نخست در مورد واحدهای تولیدی است که متأسفانه هنوز بسیاری از آنها راه نیفتاده و می دانیم بدون تکیه بر تولید داخلی اقتصاد مقاومتی صورت نمی گیرد و اصولا کل مسائل اقتصادی زیر سؤال می رود.

دیگر اینکه باید بازرسی ها جامع تر و گسترده تر باشد تا تخلفاتی مانند آنچه در بیمه صورت گرفت که همه را متحیر ساخت صورت نگیرد و افرادی ده ها میلیون تومان در ماه حقوق بگیرند در حالی که بیمه بدهی خود را به پزشکان و بیمارستان ها نپرداخته باشد.

سپس ایشان اشاره به واردات بی رویه کردند که تولیدکنندگان از آن ناراحتند و معتقدند تا جلوی این کار گرفته نشود تولید داخلی جان نخواهد گرفت.

معظم له اشاره به تعداد زیاد بیکاران مخصوصا جوانان بیکار کردند که مردم از آن نگرانند چرا که بیکاری سرچشمه انواع ناهنجاری های اجتماعی است. لازم است توصیه کنید مسئولین تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

سپس فرمودند: از طرف دیگر مردم شاکی هستند که متأسفانه جناح ها همچنان جناحی فکر می کنند و ای بسا منافع جناح خود را بر منافع کشور و مردم مقدم می دارند، سزاوار است جنابعالی توصیه مؤکدی به همه آنها کنید که تنها به منافع مردم و نظام بیندیشند.

دیگر این که می دانیم آمریکایی ها بخش مهمی از تعهدات خود را عمل نکرده اند باید مرتبا از آنها مطالبه کرد که اگر طلبکاری نکنیم بدهکار خواهیم شد.

دیگر این که عده ای از مردم از پاره ای از مالیات هایی که عادلانه نیست مانند بخش هایی از مالیات بر ارزش افزوده شکایت دارند لازم است به مسئولین مالیاتی تأکید شود که مالیات را عادلانه محاسبه کنند تا مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی خوش بین باشند.

یارانه ها موضوع دیگری بود که معظم له به آن اشاره کردند فرمودند: می دانید این سنگ بزرگی است که در چاه افکنده شده باید عقلا دست به دست هم دهند و آن را از چاه بیرون کشند و یارانه ها مخصوص گروه آسیب پذیر و نیازمند جامعه گردد و در شرایط فعلی متأسفانه مبالغ سنگینی هزینۀ افرادی می شود که به آن نیازی ندارد و کارهای تولیدی گرفتار مشکل می گردد.

معظم له افزودند: در مقابل زیاده خواهی های آمریکا باید محکم ایستاد اگر محکم نایستیم یک روز نوبت وسائل دفاعی ما می شود، و خواهان تعطیل آن هستند، روز دیگر مسأله حقوق بشر را بهانه می کنند و سرانجام به رسمیت شناختن اسرائیل را پیشنهاد خواهند کرد. آنها دائماً به دنبال بهانه ای هستند و همۀ بهانه ها برای این است که ایران تبدیل به قدرتی در منطقه و در جهان شده است.

دهمین نکته ای را که معظم له به آن اشاره کردند و تأکید زیادی دربارۀ آن داشتند مسائل فرهنگی و مفاسد سایت ها و شبکه های اجتماعی بود، و افزودند: آنها از یکسو به تمام مقدسات ما توهین می کنند و زشت ترین سخنان را دربارۀ خدا و پیامبر و ائمه هدی علیهم السلام و مسئولین نظام منتشر می سازند، و از یکسو اراذال و اوباش را تشویق به کارهای خلاف خود می کنند و سرانجام با برنامه های بسیار مستهجن نه تنها در امر حجاب بلکه در همه چیز برای از هم پاشیدن خانواده ها و تضعیف روحیه دشمن ستیزی جوانان تلاش دارند.

معظم له مدارک مستندی که به وسیله بعضی از مسئولین دلسوز تهیه شده بود به ایشان سپردند تا دستور دهند مورد بررسی اکید واقع شود.