اگر ظرف این دو سال به کارخانه‌ها و صاحبان صنایع سرزده بودید و لبخندی به آنها زده بودید و دست آنها را فشرده بودید، متوجه می‌شدید که چگونه می‌توان با توان داخلی این مشکلات را حل کرد

وی گفت: ما قبلا تحریم می‌شدیم بعد برجام هم تحریم شدیم. اما تحریم قبل از برجام عزتمندانه بود، تحریم بعد از برجام با این قراردادهایی که بسته شد من نمی‌دانم که بگویم عزتمندانه هست یا نه اما قضاوت را برعهده مردم می‌گذارم.

امام جمعه موقت میبد، ضمن درخواست از مقامات کشور جهت توجه به توان داخلی، خاطرنشان ساخت: اگر ظرف این دو سال به کارخانه‌ها سرزده بودید، به نخبگان سرزده بودید، به صاحبان صنایع سرزده بودید، لبخندی به آنها زده بودید، دست آنها را فشرده بودید و هیاتهایی برای بررسی مشکلات آنها فرستاده بودید متوجه می‌شدید که چگونه می‌توان با توان داخلی این مشکلات را حل کرد.

moarefemeybod9311-6

به گزارش خبرنگار “میبدما”، حجت‌الاسلام محمد کارگر، امام جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بحمدالله در این ایام جشن‌هایی برگزار می‌شود و با توزیع شربت و شیرینی، کام مردم شیرین می‌شود اما باید به عزیزان برگزارکننده این جشن‌ها تذکر داد که با بستن راه مردم و کثیف کردن خیابان‌ها کام دیگران را تلخ نکنید.

وی افزود: می‌توان در جاهایی شیرینی و شربت داد که راه مردم بسته نشود و استدعا دارم که در این شادی که پیش‌رو داریم و کارهای خیری که به این واسطه انجام می‌دهید، این کارهای خیر خودتان را با آسیبهایی که گفته شد، خراب نکنید.

رییس حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فرا رسیدن مبلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار خاطرنشان ساخت: امروز می‌بینیم که پاسداران عزیز ما با تاسی از اربابشان، امام حسین(ع) از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند اما چون دشمن نمی‌تواند در مقابل این سپاه قدرتمند بایستد بنا را بر این گذاشته‌اند که با هزینه میلیاردها دلار پول و با شبکه‌های ماهواره‌ای و با تبلیغات، وجهه سپاه را تخریب کنند و ما باید در برابر این توطئه هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت میبد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعضی‌ها خیال می‌کردند اگر با آمریکا و مقامات غربی به مذاکره بنشینند بناست همه مسائل حل شود، افزود: برخی افراد خوشبین هم وعده‌هایی می‌دادند که چه می‌شود و چه می‌شود اما دیدیم با همه توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری که داشت و فرمودند به آمریکایی‌ها اعتمادی نیست در عین حال هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: بیش از دو سال، لبخند زدیم، دست فشردیم، رفتیم، آمدیم، جلسات متعدد در داخل و خارج، هیاتهای متعددی آمدند و رفتند اما در عمل یا فایده‌ای نداشت یا فایده خیلی کمی داشت و همین تعداد قراردادها هم خیلی‌ از طرفها با یک اخم آمریکا باز عقب‌نشینی می‌کنند.

وی گفت: ما قبلا تحریم می‌شدیم بعد برجام هم تحریم شدیم. اما تحریم قبل از برجام عزتمندانه بود، تحریم بعد از برجام با این قراردادهایی که بسته شد من نمی‌دانم که بگویم عزتمندانه هست یا نه اما قضاوت را برعهده مردم می‌گذارم.

حجت الاسلام کارگر ضمن درخواست از مقامات کشور جهت توجه به توان داخلی، خاطرنشان ساخت: اگر ظرف این دو سال به کارخانه‌ها سرزده بودید، به نخبگان سرزده بودید، به صاحبان صنایع سرزده بودید، لبخندی به آنها زده بودید، دست آنها را فشرده بودید و هیاتهایی برای بررسی مشکلات آنها فرستاده بودید متوجه می‌شدید که چگونه با توان داخلی این مشکلات حل شود.

وی افزود: ما کم سرمایه انسانی و اقتصادی در این کشور نداریم فلذا ملت و توان داخلی را دریابید که به این‌ها می‌شود تکیه کرد همچنانکه در انقلاب و در جنگ و ۳۵ سال بعد از انقلاب، ملت همراه با امام و رهبرشان بوده‌اند.

وی گفت: در آن مواضعی که دشمنان بدعهدی می‌کنند، مسئولان ما باید دست دشمن را بخوانند و در مقابل تک آنها فورا پاتک بزنند. البته اخیرا در برابر این دست‌درازی به اموال خب یک کارهایی انجام شد و ما تشکر می‌کنیم اما دیرهنگام بود.