روز مبعث، عید همه است + پوستر + کلیپ

با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید بزرگ مبعث خدمت مخاطبان بزرگوار “میبدما”، توجه شما را به بسته مخصوص و مختصر “حسینیه میبدما” در مورد این روز عزیز جلب می نماییم:

با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید بزرگ مبعث خدمت مخاطبان بزرگوار “میبدما”، توجه شما را به بسته مخصوص و مختصر “حسینیه میبدما” در مورد این روز عزیز جلب می نماییم:

حدیث امام صادق(ع) در باره این روز عزیز:

«الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبا عبداللّه علیه السلام قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاک لِلْمُسْلِمِینَ عِیدٌ غَیرَ الْعِیدَینِ؟ قَالَ: نَعَمْ یا حَسَنُ أَعْظَمُهُمَا وَ أَشْرَفُهَا قُلْتُ لَهُ: وَ أَی یوْمٍ هُوَ؟ قَالَ: یوْمٌ نُصِبَ أَمِیرُ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام فِیهِ عَلَماً لِلنَّاسِ قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاک وَ مَا ینْبَغِی لَنَا أَنْ نَصْنَعَ فِیهِ قَالَ تَصُومُهُ یا حَسَنُ وَ تُکثِرُ الصَّلاهَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ… وَ لا تَدَعْ صِیامَ یوْمِ سَبْعٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ رَجَبٍ فَإِنَّهُ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی نَزَلَتْ فِیهِ النُّبُوَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ ثَوَابُهُ مِثْلُ سِتِّینَ شَهْراً لَکمْ».

حسن بن راشد گفت: به امام جعفر صادق علیه السلام عرض کردم: «آیا غیر از اعیاد مشهوره، عید دیگری نیز هست؟» فرمود : شریف ترین و کامل تر از همه آن ها روزی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله مبعوث گردید.

عرض کردم: «آن روز، کدام روز بود؟» فرمود: «آن روز شنبه بیست و هفتم ماه رجب بود.» عرض کردم: «در آن روز، چه عملی باید به جای آورد؟» فرمود: روزه می گیری و صلوات بسیار بر محمد و آل محمد می فرستی.

کافی،ج ۴،ص ۱۴۹ و ۱۴۹،ح ۱؛مصباحالمتهجد،ج ۷۳۶؛ثوابالاعمال،ص ۷۴؛منلایحضرهالفقیه،ج ۲،ص ۹۰،ح

۱۸۱۶

 

بیانات رهبر انقلاب در مورد بعثب پیامبر اکرم(ص):

روز مبعث، عید همه است؛ نه فقط عید مسلمانان. ولادت هر پیغمبری و بروز هر بعثتی، عید و روز نو برای همه‌ی بشریت است. پیغمبران الهی هر کدام که آمدند، قافله‌ی سرگردان بشری را به سوی کمال و علم و اخلاق و عدالت راندند و آنها را یک قدم به مراحل کمال انسانی نزدیک کردند. همه‌ی خردورزیهای بشر در طول تاریخ، ناشی از تعالیم پیغمبران است. خلقیات انسانها – که قدرتِ ادامه‌ی حیات را برای آنها فراهم میکند – و فضائل اخلاقی، همه تعالیم پیغمبران است. اندیشه‌ی توحید و عبودیت در مقابل خدا، درس پیغمبران است. پیغمبران زندگی را برای انسانها آماده کرده و آن را به میدان رشد و حرکت و تکامل تبدیل کردند؛ و نبی مکرم اسلام (صلّیاللَّه‌علیه‌واله) خاتم پیغمبران و آورنده‌ی سخن نهایی و پایان‌ناپذیر برای بشریت است.

ما مسلمانها البته باید قدر بدانیم؛ باید در پدیده‌ی بعثت بیندیشیم؛ باید از آن درس بگیریم؛ باید این گذشته‌ی پُرفروغ را چراغی کنیم برای راه آینده‌ی دشوارِ خودمان که در پیش داریم.

دو کلیپ زیبا از فیلم پرفروش و زیبای “محمد(ص)” ساخته مجید مجیدی:

 

پوستر برای روز مبعث:

24924781361171142823912422910842222161193245 mabas-2

مبعث در نهج البلاغه:

خداوند پیامبرش را با نورى درخشان، و برهانى آشکار، و راهى روشن، و کتابى هدایتگر بر انگیخت.

خانواده او نیکوترین خانواده، و درخت وجودش از بهترین درختان است که شاخه‏ هاى آن راست و میوه‏ هاى آن سر به زیر و در دسترس همگان است، زادگاه او مکه، و هجرت او به مدینه پاک و پاکیزه است، که در آنجا نام او بلند شد و دعوتش به همه جا رسید. خدا او را با برهانى کامل و کافى (قرآن) و پندهاى شفا بخش، و دعوتى جبران کننده فرستاد.

با فرستادن پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شریعت‏ هاى ناشناخته را شناساند، و ریشه بدعت‏ هاى راه یافته در ادیان آسمانى را قطع کرد، و احکام و مقرّرات الهى را بیان فرمود. پس هر کس جز اسلام دینى را انتخاب کند به یقین شقاوت او ثابت، و پیوند او با خدا قطع، و سقوطش سهمگین خواهد بود، و سر انجامش رنج و اندوهى بى‏ پایان و شکنجه‏اى پردرد مى‏باشد.

بر خدا توکّل مى‏کنم، توکّلى که بازگشت به سوى او باشد، و از او راه مى‏جویم، راهى که به بهشت رسد و به آنجا که خواست اوست بینجامد.

خطبه ۱۶۱٫ بخش اول. ترجمه دشتی

اَللّهمَ صَلّّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد وعجل فرجهم