آخرش آمریکا «متخاصم» هست یا نه؟!

سید مصطفی میرمحمدی

  • سید مصطفی میرمحمدی میبدی

الف. دیوانعالی کشور در حکمی که برای پرونده جنجالی امید کوکبی صادر کرده با استناد به گزارش اداره کل امور بین الملل وزارت خارجه دولت یازدهم، اعاده دادرسی را مقرر کرده. اداره کل مذکور در آن گزارش آمریکا را “متخاصم” ندانسته است.

ب. حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه پس از موج انتقادات علیه وزارت خارجه و دولت یازدهم پیرامون ضبط دومیلیارد دلار از داراییهای ملت ایران توسط آمریکا ترجیح داده تا به سبک سایر انتقاداتی که به این دولت میشود، کاسه کوزه ها را بر سر دولت قبل بشکند اما در خلال این فرافکنی او یک تناقض تاسف آور را آشکار کرده.

او در اینستاگرامش نوشته: اصولا اقدام سرمایه گذاری توسط مسوولان وقت بانک مرکزی ایران که به خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا به‌عنوان یک “کشور متخاصم” انجامید با سیاست کلان ایران هماهنگ نبوده است.

ج. آخرالامر ما نفهمیدیم دولت آمریکا متخاصم هست یا نه؟! یا هرجا منافع دولت راستگویان! اقتضا کند آمریکا متخاصم میشود و هرجا نکند نمیشود!!

د. راستی کسی می داند نسبت اداره کل امور بین الملل وزارت خارجه که آمریکا را متخاصم ندانسته و نیز مدیرکل بین المللی وزارت خارجه که آمریکا را متخاصم دانسته چیست؟!