ضدهواییهای از کار افتاده!

قاسم روانبخش

حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش

درست یک روز قبل از حادثه طبس (عملیات نظامی امریکا بر ضد ایران برای آزادی گروگان‌ها) در خیابان ساحلی قم به طرف حرم مطهر حرکت می‌کردم؛ ناگهان چشمم به ضد هوایی افتاد که از کنار مدرسه فیضیه به نقطه‌ای بیرون از شهر منتقل می‌شد. حساس شدم؛ دیدم ضد هوایی کنار بیت حضرت امام(ره) را نیز جمع‌آوری کرده‌اند. از دوستی پرسیدم: آیا این قدر فضا امن شده است که دیگر نیازی به ضد هوایی نیست؟ او هم گفت همه ضد هوایی‌های قم را جمع کرده‌اند. علت را پرسیدم؛ اظهار داشت: گفته‌اند در غرب کشور به آن‌ها نیاز است. بعد‌ها معلوم شد که ضد هوایی‌های ۴ استان دیگر را نیز جمع آوری کرده بودند. فردای آن روز یعنی روز ۵ اردیبهشت حکمت آن برای همه معلوم شد چرا که امریکا با عملیات پنجه عقاب می‌خواست گروگان‌هایش را آزاد کند و به منظریه قم ببرد و از آن‌جا به ناو خود در خلیج فارس منتقل کند. برخی گزارش‌ها هم حاکی از آن بود که امریکایی‌ها در عملیات واکنش سریع خود در صدد گروگان گرفتن حضرت امام و چند تن از مسؤولان بلندپایه نظام اسلامی بوده‌اند تا اصل حکومت را براندازند. همدستی تیمسار باقری، فرماندهی نیروهای هوایی ارتش، با بنی صدر خائن در جمع‌آوری ضد هوایی‌ها زمینه سازی برای تجاوز دشمن در عملیات بر ضد ایران اسلامی بود که خداوند در صحرای طبس آن را خنثی کرد.

۲٫ درهفته‌های نزدیک به آغاز جنگ تحمیلی نیز چیزی شبیه به جمع‌آوری ضدهوایی‌ها در داخل کشور اتفاق افتاد؛ کاهش نیروها در مرزها و مسلح نکردن آن‌ها به سلاح‌های مدرن و جمع آوری ضد هوایی‌ها زمینه تجاوز همه جانبه بر ضد جمهوری اسلامی را فراهم کرد و در همان ساعات اولیه تهاجم نظامی دشمن، بیش از ۱۹ فرودگاه کشور مورد حمله قرار گرفت و دشمن بعثی توانست در غرب و جنوب هزاران کیلومتر مربع از میهن اسلامی را اشغال کند و ما را درگیر جنگ ۸ ساله نماید.

۳٫ در عرصه فرهنگی هم وضعیت به همین منوال بود؛ زیرا دشمن ابتدا بزرگ‌ترین مدافع مرزهای اعتقادی کشور یعنی شهید مطهری را مورد حمله تروریستی قرار داد و به شهادت رساند و سپس با ترور شهیدانی چون باهنر، مفتح، بهشتی، صدوقی و… مرزهای اعتقادی کشور را از مدافعان فکری و فرهنگی خلع سلاح کرد. در این شرایط بود که حملات سنگین فکری و فرهنگی به مرزهای اعتقادی آغاز شد و برخی عناصر مشکوک مانند نهضت آزادی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به مراکز حساس نظام نفوذ کردند و بستر انحراف برای نسل جوان انقلابی فراهم آمد. به عنوان نمونه موسوی خویینی‌ها که تا پیش از شهادت شهید مطهری جایگاهی در نظام نداشت، پس از شهادت مطهری، زمینه برای حضور وی در سطوح عالی نظام فراهم شد و خطرهای فراوانی از سوی این فرد متوجه نظام گردید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در جریان فتنه ۸۸ بود.

۴٫ پس از شهادت مدافعان فکری و اعتقادی نظام، شیاطین غربی با عملیات سنگین تبلیغاتی بر ضد باورهای نسل جوان، کورانی از ترجمه به راه انداختند و کتاب‌هایی از خانم هانا آرنت، مانس اشمربر، جرج اورول، کارلوس کاستاندا و… ترجمه و منتشر کردند؛ تک‌تک این افراد از اعضای ناتوی فرهنگی هستند و آن‌ها در زمانی که جنگ سرد بین آمریکا و شوروی و بلوک شرق و غرب به منظور مبارزه با هر نوع آرمان‌گرایی و ایده انقلابی از هر سنخی چه اسلامی و چه غیراسلامی صورت گرفت دقیقاً یک زرادخانه تئوریک ایجاد کرده بودند. خانم هانا آرنت رئیس جامعه زنان صهیونیست است و کتاب‌های زیادی از جمله کتاب انقلاب، خشونت، توتالتریزم، امپریالیزم توتالیتر و غیره در سال‌های مختلف از وی منتشر شده است که می‌گوید هر نوع رویکرد انقلابی محکوم به ایجاد استبدادی بدتر از شرایط قبل است؛ باید دور انقلاب را خط کشید، اساساً آرمان‌گرایی اشتباه است و باید به فضای موجود عالم و نظام جهانی پیوست!

این بمباران تبلیغاتی درست در زمانی صورت گرفت که سکوهای موشکی ضد اندیشه‌های غربی، از قبل جمع آوری شده بود تا راحت و آسوده و بدون مانع بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند. اکبر گنجی می‌گوید پس از خواندن کتاب انقلاب هاناآرنت از انقلاب پشیمان شدم و دریافتم که اشتباه کرده‌ایم!

۵٫ امروز نیز دشمن درصدد است تا کشور را از نظر دفاعی خلع سلاح کند تا راحت‌تر بتواند به اهداف شومش دست یابد؛ به همین دلیل از یک سو امکان دست یابی ایران به قدرت هسته‌ای را می‌خشکاند تا خیالش از هر جهت راحت شود و از سوی دیگر به دنبال خلع سلاح موشکی است تا بتواند کشور را مورد تاخت و تاز قرار دهد. بی تردید هرگز ملت ایران تن به چنین ذلتی نخواهد داد و با چنگ و دندان از قدرت موشکی دفاع خواهد کرد چرا که تجربه ۳۷ ساله ما نشان می‌دهد در شرایط کنونی، خلع سلاح موشکی یعنی نابودی کشور. ما موظفیم علاوه بر حفظ همه دستاوردهای موشکی، به توسعه و تقویت آن نیز بپردازیم که ورود موشک اس ۳۰۰ از روسیه به ایران در راستای تامین این هدف مهم است.

۶٫ در عرصه اعتقادی و سیاسی هم دشمن درصدد جمع آوری موانع و پایگاه‌های ضد ماهواره و ضد تاثیرات فرهنگی غربی است تا راحت‌تر بتواند میدان را برای حاکمیت لیبرالیزم و فرهنگ منحط غربی بازکند. از این رو درصدد است پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی را در این عرصه مورد حمله قرار دهد؛ البته حمله از نوع عملیات نرم و ترور شخصیت تا راحت‌تر بتواند باورها و ارزش‌های جامعه و به‌ویژه نسل جوان را بمباران کند تا دیگر هیچ مانعی بر سر راهش وجود نداشته باشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر، بیش‌ترین عملیات بر ضد شخصیتی انجام می‌شود که مقام معظم رهبری ایشان را علامه طباطبایی و مطهری زمان می‌نامند و به مطالعه آثارشان تاکید می‌ورزند. البته عملیات تروریستی دشمن در این عرصه تا حدودی مقرون به موفقیت بوده و در انتخابات اخیر منجر به خسارت برای نظام گردید. از این بالاتر دشمن به خوبی از جایگاه والای رهبری در نظام اسلامی اطلاع دارد و به نقش رهبری در روشن ساختن مردم و تعیین خطوط اصلی نظام برای پیشرفت و تعالی کشور پی برده است. دشمن به خوبی می‌داند تا چنین رهبری وجود داشته باشد هرگز نمی‌تواند سنگرهای کلیدی نظام را فتح کند و به اهداف شوم خویش دست یابد. از این رو، در سال‌های اخیر هر چند برخی نام ایشان را با عظمت می‌برند ولی در هر فرصت و مناسبتی با اظهارات خود درصدد تردید در باورهای مردم نسبت به ولایت فقیه و شخص حضرت آیت ا… خامنه‌ای بر می‌آیند.

در این شرایط، برای مقابله با برنامه دشمن تنها یک راه وجود دارد؛ تجهیز حوزه‌های علمیه به سلاح علم و بصیرت و تقوا، و به عبارتی تلاش در جهت انقلابی شدن یا انقلابی ماندن حوزه‌ها تا بتوان سلاح دشمن در تجاوز به باورهای مردم و نسل جوان از کار انداخت و آن‌ها را از هر گزندی مصون داشت. امیدواریم در این شرایط حساس، روحانیت انقلابی وظیفه خود را به خوبی بشناسد و به روشنگری و بصیرت بخشی بپردازد.