آغاز شمارش آرای انتخابات پارلمانی سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه  از پایان رای‌گیری در تمامی مراکز انتخاباتی استان‌های سوریه خبر داد. بر اساس گزارش «سانا»، کمیته‌های مراکز انتخاباتی عملیات شمارش آرا تحت نظارت کمیته‌های قضایی در استان‌های مختلف را آغاز کردند. بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات سوریه، پس از پایان را‌گیری، صندوق‌ها به […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه  از پایان رای‌گیری در تمامی مراکز انتخاباتی استان‌های سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش «سانا»، کمیته‌های مراکز انتخاباتی عملیات شمارش آرا تحت نظارت کمیته‌های قضایی در استان‌های مختلف را آغاز کردند.

بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات سوریه، پس از پایان را‌گیری، صندوق‌ها به صورت علنی در مرکز رای‌گیری باز می‌شود و بر اساس ماده ۶۹ برگه‌های رای‌گیری در حضور رئیس کمیته و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی، وکلایشان یا رسانه‌ها به منظور شمارش از صندوق خارج می‌شود.

مراکز رأی گیری از ساعت هفت صبح دیروز (چهارشنبه) به روی مردم سوریه گشوده شده است تا نمایندگان خود را از میان ۳۵۰۰ کاندیدا برای دومین مجلس قانون گذاری (پس از تغییر قانون اساسی در فوریه ۲۰۱۲) انتخاب کنند.

بنا به گفته کمیته عالی انتخابات سوریه، ۷۳۰۰ مرکز رأی‌دهی تدارک دیده شده بود تا ۲۵۰ کرسی پارلمان با رأی مردم مشخص شود.