عکس:‌دانشجویان‌بفروئی‌دانشگاههای‌تهران

به همت پایگاه خبری بفرونیوز اولین گردهمایی دانشجویان بفروئی دانشگاه های تهران پنجشنبه ۹ آبان ماه ۱۳۹۲در سالن شورا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این گردهمایی جناب آقای دکتر حاج حسین برزگر (معاون دارو و غذا استان خوزستان) و مهندس محمد ابراهیم برزگر نیز حضور داشتند. مراسم از ساعت […]

به همت پایگاه خبری بفرونیوز اولین گردهمایی دانشجویان بفروئی دانشگاه های تهران پنجشنبه ۹ آبان ماه ۱۳۹۲در سالن شورا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این گردهمایی جناب آقای دکتر حاج حسین برزگر (معاون دارو و غذا استان خوزستان) و مهندس محمد ابراهیم برزگر نیز حضور داشتند.

مراسم از ساعت ۹:۳۰ با تلاوت آیات وحی توسط آقای مرتضی برزگر آغاز شد. بعد از آن مجری برنامه ضمن تشکر از حضور دوستان و دانشجویان،  هدف از گردهمایی را این گونه بیان کرد:

« شناسایی مشکلات و بررسی ابعاد همه جانبه چشم انداز پیشرفت در شهر و بخش بفروئیه »

اولین سخنران این مراسم آقای دکتر برزگر بودند. ایشان در ابتدای فرمایشات خود به دانشجویان توصیه کردند که در کنار فعالیت علمی ، در فعالیت های انجمن ها و تشکلات دانشجویی شرکت داشته باشند. ایشان دغدغه های خود را در مورد توجه بیشتر به فرهنگ دفاع مقدس و شهادت بیان کردند و خواستار بررسی زندگینامه و تشکیل کنگره شهید غلامحسین مقنی شدند. وی در ادامه خواستار رساندن دغدغه های نخبگان و دانشجویان به گوش مسئولین شهر و بخش بفروئیه شدند.

مهندس برزگر سخنران بعدی بودند. ایشان ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی خواستار تداوم آن شدند.ایشان با مطرح کردن تجربیات خود در طی سال های تحصیل، از دغدغه های خود صحبت کردند.

در ادامه دانشجویان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و عامل موفقیت و پیشرفت بفروئیه را به بحث و گفت وگو گذاشتند . که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

* سازماندهی و حمایت برای شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان

* برگزاری طرح های تابستانی اوقات فراغت با محوریت دانشجو

* شناسایی آثار و ارزشهای تاریخی و فرهنگی بفروئیه و هدایت پروژه های دانشجویی به سمت موضوع مربوط

* نخبه پروری ، تجلیل و حمایت و تشویق استعداداهای جوان در بفروئیه

* تاسیس و تشکیل بانک اطلاعات برای شناسایی نخبگان بفروئی

* تشکیلات کلاس های ورزشی ویژه بانوان

* سخنرانی و مشاوره دادن اعضای همایش در مدارس برای دانش آموزان بفروئی* برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و کلاس های ویژه آموزشی در دوران فراغت برای نوجوانان

* تقویت صنعت جذب توریست با شناسایی تاریخ کهن بفروئیه و آثار باستانی چند صد ساله و صنایع دستی و آداب و رسوم آن به مهمانان گردشگری

* تلاش برای تداوم چنین جلساتی و تشکیل اساسنامه و چارچوب سازی آن و پیگیری مصوبات جلسات

* تلاش همه جانبه برای حفظ اصالت ، عقاید و آداب و رسوم فرهنگی بفروئیه و اشاعه آن توسط دانشجویان و نخبگان بفروئی درسراسر کشور

* ایجاد لینک با فرهیختگان برای ارتباط با بفروئیان خارج کشور

* تزریق فکر جوان به چارچوب و پایه های مدیریت شهری بفروئیه برای طرح چشم انداز پیشرفت به سوی افق روشن

* تشکیل انجمن های دانش آموزی نانو در بفروئیه و آشنایی قشر جوان بفرو با این علم نوین

* تشکیل گردهمایی های مشابه برای دانشجویان بفروئی سایر شهرهای ایران

در پایان جلسه دانشجویان ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود و استقبال از تکرار  وتداوم این مباحث خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین مربوطه نسبت به طرح ها و دیدگاه ها و به طور کلی تقویت پایه ای این گونه جلسات شدند. همچنین مقرر گردید که جلسه بعدی با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان بفروئی در ۱۴ آذر ماه تشکیل گردد.