خیابان امام(ره) و پارک فلسطین را دریابیم

صابر آقایی میبدی

سالهای زیادی از تغییر کاربری پارک فلسطین به میدان پلیس می گذرد اما بنظر می رسد این پروژه آنچنان هم کارشناسانه اجرا نشده است. فضای تنگ اطراف این میدان بویژه ضلع شرقی آن، بدلیل ورودی خیابان سلمان فارسی به این محدوده بار ترافیکی سنگینی را در اکثر ساعات برجای گذاشته است.

تصادفات خسارتی نیز در این محدوده شایع است. شنیده ها حاکی از آن است که سالیان پیش تصمیماتی برای عریضتر کردن این محدوده با تخریب و آزادسازی قسمتهایی از پارک، گرفته شد اما از دلایل اجرا نشدن این اقدام مهم و ضروری حرفی نشد.

وجود مراکز پر رفت و آمدی از جمله حوزه های علمیه خواهران و برادران، داروخانه، درمانگاه، آزمایشگاه، بانکهای مرکزی، موسسات قرض الحسنه، دفتر پیشخوان دولت، پاساژ، پارک، کتابخانه و مغازه های اطراف پارک منطقا نیاز به محلی برای پارک خودروها نیز دارند علاوه بر آن برای رفت و آمد عابران پیاده از عرض خیابان نیز هیچگونه تمهیداتی از قبیل خط عابر پیاده یا تابلوهای مخصوص عابرین در نظر گرفته نشده است.

به هرحال میدان فلسطین بعنوان بزرگترین و شلوغترین میدان و نیز خیابان امام بعنوان مهمترین و پر رفت و آمدترین خیابان شهر، نیاز جدی تری جهت توجه می طلبد.