ایجاد کمربند سبز در منطقه کانال باد میبد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: این کمربنداز دانشگاه آزاد اسلامی و احد میبد تا پل خورشید به طول ۴ کیلومتر است که قرار است در مرحله اول ۲۰ هزار نهال کاج و سرو و درختان مقاوم با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان طی برنامه پنج ساله ششم غرس شود. سید ابوالفضل وکیلی […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: این کمربنداز دانشگاه آزاد اسلامی و احد میبد تا پل خورشید به طول ۴ کیلومتر است که قرار است در مرحله اول ۲۰ هزار نهال کاج و سرو و درختان مقاوم با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان طی برنامه پنج ساله ششم غرس شود.

سید ابوالفضل وکیلی افزود: درختان این کمربندی از پساب فاضلاب ها که به مدت ۱۴ سال است هیچ استفاده ایی نمی شود به صورت قطره ایی تامین شود.

وی گفت: امسال این کمربندی در سطح ۲۰۰ هکتار درختکاری می شود و ظرف ۴سال آینده شاهد فضای سبزو باطراوتی را با همت مسئولین اداره منابع طبیعی در این منطقه باشیم تا همه مسافرینی که از این منطقه عبور می کنند بتوانند ازفضای موجود استفاده کنند.

وکیلی افزود :این پرژه به مساحت ۴۰۰ هکتار است شامل دو طرف باند رفت و برگشت است که ۲۰۰ هکتار آن در اولویت نهال کاری قرارگرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت : تامین آب کمربند سبز میبد از طریق پساب فاضلاب و یک حلقه چاه تامین خواهد شد افزود :اعتبارات این طرح ۶ میلیارد تومان است که طی برنامه پنج ساله ششم از محل اعتبارات استانی و ملی تامین خواهد شد.

صدا و سیما