افتتاح هتل رستوران گلشن میبد توسط مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاریهای میبد

این هتل رستوران با همت آقای حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاریهای میبد احداث شد اما متاسفانه اخیرا ایشان در سفری که به تهران جهت خرید وسایل این مجموعه داشتند، دچار آسیب از ناحیه نخاع شدند که همین جا از ایزد منان آرزوی شفای عاجل برای ایشان داریم.

هتل رستوران سنتی گلشن با حضور مهندس میرمحمدی استاندار و هیات همراه، شرافت مدیر کل محترم میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان، فلاح فرماندار میبد، حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت، نقیبی زاده شهردار، ریاحی فر رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، قاسمی بخشدار مرکزی، حسینی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری ها و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

هتل رستوران سنتی گلشن با قدمت صفویه- قاجاریه در محله مهرجرد میبد به مساحت ۸۸۰متر مربع واقع شده است. ضمن انعقاد تفاهم نامه با فرمانداری، مدیریت و بهره برداری از این مجموعه با کاربری هتل رستوران سنتی به شرکت تعونی دهیاری ها واگذار گردیده است. هتل رستوران سنتی گلشن مجهز به ۷ سوئیت، Vip، رستوران، کافی شاپ می باشد.

گفتنی است هدف از مرمت این مجموعه جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

لازم به ذکر است خانه گلشن در حال حاضر توسط شرکت تعاونی دهیاری های میبد و با همکاری فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرمت شده و در ۱۲بهمن ماه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

قابل ذکر است در سال ۱۳۸۱ فرمانداری شهرستان میبد این خانه را به همراه چند دهانه مغازه در ضلع جنوبی خانه از وارث آقای گلشن خریداری نموده و عملیات مرمت و احیاء خانه برای تغییر کاربری به واحد اقامتی در دست اجرا قرار گرفت.

خانه گلشن دارای دو قسمت اندرونی و بیرونی می باشد که هر کدام دارای ورودی مجزا سمت شرق بنا می باشند. از ورودی بخش اندرونی وارد هشتی و سپس راهرویی می شویم که به حیاط اندرونی منتهی می شود. در مسیر راهروی ارتباطی فضاهای سرویس بهداشتی، انبار و پله بام قرار گرفته اند. حیاط اندرونی یک حیاط چهار طرف است که دارای دو ایوان و دو بادگیر در جبهه های شمالی و جنوبی می باشد.

میبدما: این هتل رستوران با همت آقای حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاریهای میبد احداث شد اما متاسفانه اخیرا ایشان در سفری که به تهران جهت خرید وسایل این مجموعه داشتند، دچار آسیب از ناحیه نخاع شدند که همین جا از ایزد منان آرزوی شفای عاجل برای ایشان داریم.

DSC_0008 DSC_0022 DSC_0059 DSC_0073 DSC_0001-500x332