ماجرای عبرت آموز ازدواج دختر مجری قدیمی تلویزیون

در این برنامه سؤالی از وی راجع به ازدواج دخترش پرسیده شد و او هم ماجرای ازدواج دخترش را اینطور شرح داد. (وقتی دامادم با خانواده‎اش به خواستگاری دخترم آمدند فکر می‎کردند مثلاً چون آدم مشهوری هستم

دکتر محمد لطفی زاده در وبلاگ “منبر اینترنتی” نوشت:

برنامه (موج شب) این هفته که پنج شنبه از شبکه سه سیما پخش شد میزبان (سید اقبال واحدی) مجری سرشناس صدا و سیما بود.

در این برنامه سؤالی از وی راجع به ازدواج دخترش پرسیده شد و او هم ماجرای ازدواج دخترش را اینطور شرح داد.

(وقتی دامادم با خانواده‎اش به خواستگاری دخترم آمدند فکر می‎کردند مثلاً چون آدم مشهوری هستم الآن شروط عجیب و غریب و ارقام میلیونی برای مهریه مطرح می‎کنیم اما دیدند که ما از ایشان فقط (اخلاق) خواستیم و مهریه را هم (۵) سکه بهار آزادی به نیت پنج تن آل عبا (علیهم السلام) قرار دادیم تا ان شاء الله زیر سایه پنج تن آل عبا علیهم السلام باشند. با خودمان گفتیم با این مهریه، اگر خدای ناکرده روزی جدایی اتفاق افتاد راحت جدا شوند و اگر هم به خواست خدا زندگی خوبی داشتند راحت زندگی کنند)

او که باید به این دلیل مورد تقدیر واقع شود، از مردم هم خواست که در ازدواج سخت نگیرند و گفت که اگر می‎خواهید بسیاری از مشکلات جوانان حل شود باید ازدواج آسان ترویج شود.

متأسفانه امروزه خانواده‎ها در سخت‏گیری بر جوانان در ازدواج از یکدیگر پیشی می‎گیرند و در تعیین مهریه راهی خلاف اسلام را می ‏پیمایند و تأسف بیشتر آنجاست که حتی خانواده‎های مذهبی هم در این دام بعضاً گرفتار شده‎اند.

کاش همه ما دست به دست هم بدهیم و سنت‏های غلط را بشکنیم و زمینه ازدواج آسان را فراهم نماییم که اگر این کار انجام نشود برابر روایات گرفتار فساد عظیمی خواهیم شد و متأسفانه امروزه زنگ خطر هم در این باره به صدا درآمده است.

و صلی الله علی محمد و آل محمد.