دف‌نوازی و همخوانی خانم بدحجاب در حضور شهردار و رییس شورای شهر میبد/ شهرداری، شورا و اداره ارشاد میبد پاسخگو خواهند بود؟!

شهردار جدید میبد طی چند موضع اخیری که داشته تکیه فراوانی بر کار فرهنگی داشته است و مسئله این جاست که اگر منظور شهردار میبد از کار فرهنگی، برگزاری چنین برنامه هایی است، بایستی به زودی شاهد کم رنگ شدن هنجارهای اصیل دینی و محلی در سطح شهرمان باشیم.

در کمال تاسف، متوجه شدیم جشن اخیر شهرداری میبد به مناسبت عید غدیر به صورتی غیرفرهنگی و غیرمنطبق با موازین شرعی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در این مراسم که با حضور شهردار و خانواده اش و نیز رییس و چند تن از اعضای شورای شهر میبد برگزار شد یک گروه موسیقی ۸ نفره غیربومی با هم خوانی یک خانم و آقای جوان به مدت بیش از نیم ساعت به اجرای موسیقی زنده پرداختند که در بسیاری از مواقع صدای بانوی خواننده، غالب بوده است.

این در حالی است که وضعیت حجاب و پوشش خانم خواننده بسیار زننده بوده و متاسفانه وی با همین پوشش ناهنجار در حضور شهردار، رییس شورا و چند نفر از اعضای شورای شهر میبد بیش از نیم ساعت به خوانندگی و دف نوازی پرداخته و از آن سو هیچ اعتراضی نسبت به این هنجارشکنی از سوی مسئولان امر صورت نگرفته است.

 

 

در این برنامه که در آن خبری از برگزاری مدیحه سرایی و سخنرانی عالم دینی نبود، گروهی از اردکان به اجرای مراسم شعبده بازی و اجرای برنامه فکاهی پرداختند.

برگزاری چنین مراسمی با شرایط مذکور در حالی است که شهردار جدید میبد طی چند موضع اخیری که داشته -از جمله در همین مراسم- تکیه فراوانی بر کار فرهنگی داشته است و مسئله این جاست که اگر منظور شهردار میبد از کار فرهنگی، برگزاری چنین برنامه هایی است، بایستی به زودی شاهد کم رنگ شدن هنجارهای اصیل دینی و محلی در سطح شهرمان باشیم.

نکته دیگری که درباره آن اداره فرهنگ و ارشاد میبد بایستی پاسخگو باشند آن است که  آیا این اداره به اجرای گروه مذکور مجوز داده یا نداده. اداره ارشاد میبد اگر چنین مجوزی را صادر نکرده بایستی نسبت به این بی مبالاتی خود پاسخگو باشد و اگر برای آن مجوز صادر کرده بایستی پاسخ دهد که چرا به چنین گروهی که کمترین سنخیتی با فرهنگ میبد ندارند، اجازه اجراء داده است؟

ضمنا خبری درباره هزینه های برگزاری این مراسم منتشر نشده است.

البته نفس برگزاری جشن به مناسبت عید غدیر و اجرای برنامه های مفرح و البته فرهنگی اقدام پسندیده ای است اما مسئله آن جاست که این گونه مراسمات بایستی منطبق با موازین شرعی و عرف و هنجارهای شهرستان برگزار شود.

منتظر پاسخ یا عذرخواهی و جبران مسئولان شهرداری و شورای شهر میبد و همچنین اداره ارشاد میبد هستیم.