وزنه‌بردار سنگین وزن روس دوپینگی از آب در آمد/ رضازاده رکورددار ماند

ه گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اعلام لیست دوپینگی‌های رشته وزنه برداری الکسی لوچف وزنه‌بردار روس دوپیگنی از آب در آمد. خبرگزاری رادیو روسیه اعلام کرد که فعالیت‌های ورزشی آلکسی لوچف به دلیل سوءظن به دوپینگ و مثبت شدن نمونه A به حالت تعلیق درآمد. فدراسیون بین‌المللی گزارش داده است او به همراه سه وزنه‌بردار […]

ه گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اعلام لیست دوپینگی‌های رشته وزنه برداری الکسی لوچف وزنه‌بردار روس دوپیگنی از آب در آمد.

خبرگزاری رادیو روسیه اعلام کرد که فعالیت‌های ورزشی آلکسی لوچف به دلیل سوءظن به دوپینگ و مثبت شدن نمونه A به حالت تعلیق درآمد.

Athens, GREECE:  Hossein Rezazade of Iran lifts en route to a gold medal in the men's super heavyweight +105 kg Olympic weightlifting competition at Nikaia Olympic Weightlifting Hall in Athens 25 August 2004. Rezazadeh won the gold medal with a world-record-breaking display in the clean and jerk of 263.5 kg, beating his own previous record of 263 kg. AFP PHOTO / FAYEZ NURELDINE  (Photo credit should read FAYEZ NURELDINE/AFP/Getty Images)

فدراسیون بین‌المللی گزارش داده است او به همراه سه وزنه‌بردار روس دیگر که ۲ نفر از آنها زن هستند، تا اطلاع ثانوی اجازه انجام فعالیت‌های ورزشی بین المللی را ندارند.

وزنه‌بردار روس در دسته ۱۰۵ کیلوگرم در دوره اخیر رقابت‌های جهانی موفق به شکستن رکورد رضازاده شده بود.

لازم به ذکر است لوچف در آخرین رقابت دسته فوق سنگین مردان در مسابقات جهانی آمریکا، توانست با دو ضرب ۲۶۴ کیلوگرم و مجموع ۴۷۵ کیلوگرم رکورد این دو بخش را بعد از بیش از ۱۰ سال به نام خود تغییر دهد و با کسب سه مدال طلا قهرمان این وزن شود.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مثبت اعلام کردن دوپینگ آلکسی لوچف وزنه‌بردار سنگین وزن روس که در مسابقات جهانی آمریکا موفق به شکستن رکورد وی و ثبت آن به نام خود شده بود، گفت: با وجود تمام بحث‌هایی که تاکنون پیش آمده است از هیچ‌کس ناراحت نیستم و به خاطر مردم ایران خوشحالم که باز هم می‌توانند با نگاه به جدول رکوردداران دنیا در سنگین‌وزن نام یک ایرانی را ببینند.

وی ادامه داد: در تمام رده‌های جوانان و بزرگسالان در سنگین‌وزن فقط نام ایران وجود دارد و این خوشحال‌کننده است. از طرفی من در هر مسابقه‌ای که رفته‌ام رکورد زده‌ام اما این وزنه‌بردار در یک مسابقه این رکورد را ثبت کرد که همان زمان می‌شد به آن شک کرد.

دارنده‌های مدال طلای المپیک و جهان تصریح کرد: اگر من این موضوع را مطرح می‌کردم همه می‌گفتند حسادت می‌کند در حالی که من برای ثبت این رکوردها سال‌ها زحمت کشیده بودم.

حسین رضازاده در پایان گفت‌وگوی به فارس برای بهداد سلیمی آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم بهداد هرچه زودتر سلامتی‌اش را بازیابد و بتواند رکورد من را جابه‌جا کند. آن روز، روز خوشحالی من است که یک ایرانی بتواند رکورد من را جابه‌جا کند.