آیت الله اعرافی: شعار مرگ بر آمریکا و مقابله با دشمنان امت اسلام باید محفوظ بماند/مبادا سالمندان را به خانه‌های سالمندی ببرید/ عزاداری امام حسین(ع) باید با محوریت سخنرانی و روحانیت باشد

وی با تبریک عید غدیر خم عید امامت و ولایت به همه شیعیان جهان ، نمازگزاران و شیفتگان و دلدادگان به خاندان پیامبر اسلام ، از همه کسانی که آوازه بلند غدیر را در مساجد و تکایا و سطح شهر با برگزاری مراسم جشن و مداحی و سخنرانی نگه داشتند قدردانی کرد

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته میبد و در آستانه ۱۳ آبان ، با اشاره به مقوله مذاکرات ۱+۵ گفت : مقوله مذاکرات و گفتگوی هوشمندانه و دقیق چیزی است که با قواعد خود و در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند پیش می رود .

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی تصریح کرد : مبادا در این مسیر دل به دشمن بست بلکه باید دل به درون و مقاومت بست اما در عین حال دنیا باید بداند که ما یک راه جدید،مقابل مستکبران عالم پایه ریزی کردیم و شعار مقابله با دشمنان اسلام و شعار مرگ بر آمریکا و مقابله با دشمنان امت اسلام باید محفوظ بماند.

خطیب جمعه میبد ، با بیان اینکه ملت بزرگ ایران راهی را که در پیشبرد اسلام و احیاء آرمانها و ارزشهای بزرگ اسلامی شروع کرده ادامه خواهد داد گفت : ملت ما با هوشیاری این مسیر را دنبال می کنند و مسئولین هم باید با اتکاء به مقام عظمای ولایت و رهبری این مسیر را طی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولین با بازسازی اقتصاد درونی ، توجه به مشکلات مردم و اقشار آسیب پذیر را افزایش دهند .

فرهنگ غدیر جامعه را آسمانی و الهی می کند:

آیت الله اعرافی در ادامه با تبریک عید غدیر خم عید امامت و ولایت به همه شیعیان جهان ، نمازگزاران و شیفتگان و دلدادگان به خاندان پیامبر اسلام ، از همه کسانی که آوازه بلند غدیر را در مساجد و تکایا و سطح شهر با برگزاری مراسم جشن و مداحی و سخنرانی نگه داشتند قدردانی کرد و افزود: فرهنگ غدیر جامعه را آسمانی و الهی می کند و آثار و برکات فراوانی در زندگی مادی و معنوی به همراه دارد .

عزاداری امام حسین (ع)  باید با محوریت سخنرانی و روحانیت باشد :

امام جمعه میبد در ادامه با بیان اینکه در آستانه عبور از ماه ذی الحجه و در مسیر حرکت به سمت ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) هستیم تصریح کرد : عاشورا و شهادت امام حسین (ع) باید بزرگ داشته شود و بر شور و شعور و شکوه عزاداری و ظرفیت معرفتی آن سال به سال افزوده شود .

خطیب جمعه میبد افزود: از هم اکنون هیات های عزاداری و دست اندرکاران مراسم های حسینی سابقه دار و جدید باید برای برگزاری مراسم های عزاداری باشکوه برنامه ریزی کنند چرا که این عزا یک فرهنگ ریشه داری است که آثار و برکاتش در زندگی ما ظهور دارد .

وی تاکید کرد : عزداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) باید در کنار شور و شوق و حماسه با محوریت سخنرانی و روحانیت و علم و دانش و معرفت به خاندان پیامبر و عاشورای حسینی باشد .

آیت الله اعرافی  ، دروغ  خرافه ، کذب ، ریا ، قمه زنی و حرف های سست و بی پایه که موجب وهم تشیع در دنیای امروز می شود را از آسیب های عزداری برشمرد و تصریح کرد : عزداری ها باید در این ایام باشکوه ،‌حماسی و با عمق معرفتی برگزار شود و نسل نوجوان و جوان میداندار عزای حسینی باشند.

راه عظمت کشور در انقلاب ، اندیشه های امام و روحیه جهاد و بسیجی نهفته است :

امام جمعه میبد در ادامه با گرامی داشت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره شهدای بسیجی گفت : بسیج دانش آموزی ، ارکان دفاع مقدس بودند و امروز هم مشکل کشور با روحیه مقاومت و بسیجی قابل حل است .

خطیب جمعه میبد ، یکبار دیگر بر جهاد و شهادت و پاسداشت ارزشهای بزرگ دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: مسئولین و مردم بدانند راه عزت و عظمت و پیروزی ملت بزرگ ایران در همه صحنه ها ، در دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی ، اندیشه های امام راحل و روحیه جهاد و بسیجی نهفته است .

وی با بیان اینکه دشمن تا همه چیز را از ما نگیرد راضی نمی شود خاطرنشان کرد : قدرت و توان و عمق ایمان و معرفت ما ، پشتوانه پیشرفت ماست و فرهنگ انقلاب و بسیج و مجاهدت در راه خدا باید در همه محیط های زندگی  و جامعه ما طنین انداز شود.

طلاق ، اختلافات خانوادگی و افزایش سن ازداواج زیبنده ملت بزرگ ایران نیست :

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، روز خانواده را هم گرامی داشت و یادآور شد : شکل دادن به خانواده در سنین جوانی و پاسداشت ارزشهای ایمانی و اخلاقی در خانه وظیفه جامعه است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه حیات معنوی و پیشرفت در دنیای امروز این است که خانه های سالم و آگاه داشته باشیم اظهار داشت : راز پیشرفت جامعه همراهی و همگامی زن و شوهر، جوانان هوشیار، ازدواج های سالم و به موقع است و تزلزل پایه های خانواده ، طلاق ، افزایش سن ازدواج و اختلافات خانوادگی زیبنده ملت بزرگ ایران نیست .

سالمندان و افزاد مسن چراغ جامعه هستند:

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود ، روز بازنشستگان را گرامی داشت و با بیان اینکه کهنسالان و افراد مسن چراغ های جامعه هستند گفت : حرمت افراد مسن و سالمند و پدربزرگ ها و مادر بزرگها باید در خانواده حفظ شود .

امام جمعه میبد ، سالمندان را مایه برکت زندگی در خانواده عنوان کرد و افزود: مبادا سالمندان را به خانه های سالمندی ببرید و باید تا آخرین لحظات زندگی آنها را عزیز داشت .

خطیب جمعه میبد با اشاره به قشر بازنشستگان هم گفت : بازنشستگان نظام اداری بعنوان سرمایه جامعه اند و نباید احساس کنند که به آخر خط رسیده اند بلکه این قشر پویا و خلاق جامعه باید در مسائل معنوی ، اخلاقی ، اجتماعی و تشکیل تعاونی به مسائل اقتصادی و اجتماعی بپردازند.

راه سعادت بشر ترس از خدا و انضباط اخلاقی است:

آیت الله اعرافی در آغاز خطبه سیاسی نمازجمعه میبد ، راه رهایی و نجات و سعادت بشر را در ترس از خدا و انضباط اخلاقی و پرهیزکاری و پارسایی دانست و گفت : اصل مهم راهبردی در زندگی ، تقوای الهی است و نباید فراموش کنیم که راه تقوا راه بی انتهایی است .

امام جمعه میبد افزود: همواره باید پله های تقوا را به سمت خدا طی کنیم چرا که سقوط از پله های تقوای الهی خطرناک است و حق تقوای الهی در خیال ما نمی گنجد و سقوط و توقف در این مسیر هر دو سقوط  است.

وی خاطرنشان کرد : چه بسا کسانی که در مدارج عبادت و بندگی خدا پیش رفتند اما پایان کارشان خفت و شیطانی بود و باید تلاش کنیم تا آخرین نفس های زندگی این مسیر را قطع نکنیم تا پایان و عاقبت خوبی داشته باشیم .