پاسخ دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی در پی نقد مقاله ایشان توسط حجه الاسلام و المسلمین ابوالفضل امامی

حجه الاسلام ابوالفضل امامی میبدی نقدی بر مطلب یاد شده به رشته تحریر درآورد. پس از درج این نقد در شبکه میبدما، دکتر دهقانی جوابیه ای برای نقد مذکور نگاشته اند که ضمن تشکر از ایشان، توجه مخاطبان ارجمند را به این مطلب ایشان جلب می کنیم:

در پی انتشار مطلبی تحت عنوان “باز‌تاب‌های‌ هویتی مذاکره ایران و آمریکا: کدام مذاکره؟ کدام هویت؟”توسط دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، حجه الاسلام و المسلمین ابوالفضل امامی میبدی(دانشجوی دکتری فقه سیاسی) نقدی بر مطلب یاد شده به رشته تحریر درآورد. پس از درج این نقد در شبکه میبدما، دکتر دهقانی جوابیه ای برای نقد مذکور نگاشته اند که ضمن تشکر از ایشان، توجه مخاطبان ارجمند را به این مطلب ایشان جلب می کنیم:

“به نام آنکه جان را فکرت آموخت

با سلام خدمت همشهری های عزیز میبدی و دست اندر کاران سایت میبد ما.

پیش از هر چیز مایلم مراتب قدردانی خود را از سایت میبد ما که زمینه تعاطی افکار مختلف را فراهم آورده و ناقد فاضل جناب حجه الاسلام امامی که به رفع بعضی از ابهامات در مقاله حقیر کمک کرده است ابراز دارم. در مورد  مقاله و نقد ان ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد:

اول، برای اینکه خوانندگان محترم از اصل مقاله ای که نقد شده است باخبر شوند بهتر بود ادرس کامل ان ذکر می شد.

دوم، من در مقاله دیدگاه بد بینانه را نفی و حتی نقد نیز نکرده ام. محتوای نقد جناب امامی بیانگر آن است که ایشان موافق این دیدگاه هستند و برای ان استدلال کرده اند. از این رو به تبیین دیدگاه اول پرداخته اند که قابل تقدیر است.

سوم، مفهوم مخالف این گزاره که “در صورت موفقیت مذاکرات هویت جمهوری اسلامی ایران تقویت می شود” ان است که در صورت شکست در صورتی که قصور از ناحیه مذاکره کنندگان ایرانی باشد هویت تضعیف و خدشه دار خواهد شد.

چهارم، در متن مقاله تذکر داده ام که مذاکره و مناقشه با امریکا دارای ابعاد و وجوه هویتی است که  برای موفقیت ان  باید به شدت به ان توجه کرد.

پنجم، برای توضیحات بیشتر در مورد مذاکره ایران و امریکا و ماهیت و پیامد های هویتی ان خوانندگان فرهیخته را به مطالعه مطالب دیگری از اینجانب دعوت می کنم: ۱-”تبار شناسی منازعه ایران و امریکا” که در تاریخ ۲۳ ابان ۱۳۹۰ در سایت دیپلماسی ایرانی منتشر شده است. ۲- مصاحبه با سایت تحلیلی تبیینی برهان در تاریخ های ۲۹ مهرماه و ۱ ابان ماه جاری.

با احترام و سپاس

سید جلال دهقانی فیروزآبادی

چهارم ابان ماه ۱۳۹۲، تهران”